Lidt af hvert!


Her er mønsteret til Hippiekluden. (Klik på billedet, så bliver det forstørret)
Har supertravlt i disse dage. Ålen er på forretningsrejse - kommer dog hjem i aften - og Ivalo er små-syg. Heldigvis kan mormor slå til når det brænder på - for lige idag har jeg et fag hvor der er mødepligt. Hun lægger et spor af snot efter sig over hele huset og igår aftes havde hun lidt feber. Mon ikke det snart går over....? Håber ve´GUJ ikke det er mellemørebetændelse igen!
Jeg shoppede igår. Et par bukser og en trøje skulle der til - garderobeskabet råbte på noget nyt - og egentlig manglede jeg en underdel. Enten var de gamle klæder for slidt og fyldt af huller eller også passede det ikke til nogle af de overdele jeg havde. Det er i hvertfald hvad JEG synes! Ålen mener vidst bare jeg er underlig.... *G*
(I mellemtiden har Ivalo været henne og kramme mig - hvilket er vidunderligt - men....! Hun efterlod en mega snotklat lige på brystet - og det er jo ikke charmerede at have med til forelæsning....)
Jeg er i øvrigt i fuld gang med at shibori-filte. Jeg har fundet mine knapper frem fra krukkerne og synes jeg er mega-krativ med at få dem til at sidde "pænt". Tiden er knap (hæ hæ) i denne uge - måske jeg ikke når at vaske det før i weekenden, men det er også OK. Jeg er ved at lave en strikkeprøve til Pyramide, det tegner til at jeg skal bruge 3,25 mm - hvor er det dejligt at kunne finde den HELT rigtige strikkefasthed! Jeg er på jagt efter strømpepinde i de amerikanske størrelser - 2,25 - 3,25 - og de lidt større størrelser.
(Igen er Ivalo ved at gøre sig bemærket på en meget nuttet - og underlig - måde. Hun har lagt sig for mine fødder - helt ned på gulvet. Ja, faktisk ligesom hunde sommetider gør. Måske jeg skulle lægge hende ind og sove...?)
Med Ivalo liggende i sin seng, med Mormor dukket op så vil jeg pakke min skoletaske og komme afsted til forelæsning!

3 kommentarer:

Unknown sagde ...

Spændende mønster.... jeg tolker det som værende en slags vertikal udgave af Gittes mønster!!!
Hvem sender du iøvrigt udfordringen videre til??

God bedring med Ivalo... det lille pjok. Hvis det kan trøste dig, så har jeg et ørebarn på 7 år, som har KONSTANT mellemørebetændelse... men et dræn sørger for at han ikke har fysiske gener af det (men der er efterhånden stor risiko for en høre-nedsættelse med den konstante strøm af betændelse der presser på trommehinden :o(

Rineke sagde ...

hej Julia,

Tak for din kommentar på min blog! Selvfølgelig skal du da hive mig i ærmet når du ser mig. Det kan være det sker på Uni, hvor jeg er ansat - er du startet på historie??

Julia Zahle sagde ...

Jep - er startet - og jeg har husket at jeg også har set dig derude. Men også nede i Tante Grøn, hvor du købte noget grøn Muskat - ikke sandt? Det var mig der betjente dig. :-)

Jeg vil kalde på dig næste gang jeg ser dig. *S*