At købe bare for at have det!


Så er det tid til lidt selverkendelse. Jeg hedder Julia, og jeg er garn-oholic. Jeg køber garn bare for at eje det - det samme med opskrifter. Min undskyldning er at jeg "nok skal få det brugt" eller "jeg har en idé" eller "jeg har garnet der passer til opskriften".

Jeg tror jeg har en løsning. Jeg HAR garn nok, jeg mangler det ikke. Jeg HAR opskrifter nok - alene her på www bugner det med opskrifter. Jeg laver simpelthen en kontrakt.

Den kommer til at indeholde følgende - deromkring:
  • Jeg skal lave x-antal UFO´er færdige før heg må købe nyt

  • Jeg skal bruge x-antal gram garn og opskrifter til projekter før jeg må købe nyt

  • Jeg må ikke købe garn og opskrifter i x-antal måneder

Jeg må gerne købe strikkepinde og andet nødvendigt tilbehør, hvis det er påkrævet. Og jeg HAR allerede mange strikkepinde og deslige, at det nok ikke bliver aktuelt...

Jeg må gerne FÅ alt det jeg gerne vil have - foræret!

Min kære mand er absolut hård til sådan noget, både at skrive kontrakten og hjælpe mig med at overholde den. Du kan jo selv se hvor farlig han kan blive, hvis jeg bryder kontrakten!

Måske jeg skal finde min realitetssans frem - for jeg ved jo godt jeg har rigeligt. Faktisk har jeg så mange idéer, at jeg kan bruge af mit lager i et halvt år. Tror jeg nok. I hvert fald deromkring. Nåmen, Ålen skal nok hjælpe mig. Jeg tror det vil hjælpe gevaldigt på min konto, og så tror jeg det vil give noget ro i sindet rent faktsik at få gjort (noget af) det færdigt, jeg har samlet ind til. Altså ingen dårlig samvittighed over min hamstring og lavvande i pengepungen.

Eller som en anden blogger skrev til mig: Måske skal jeg bare blive gammel og fornuftig... Måske er der håb for mig, jo ældre jeg bliver?

Ja, ja... det ER jo nemt nok at slynge det her ud, når jeg lige har været til messe, men jeg har faktisk gået og syslet med idéen et stykke tid nu. Det er med som så meget andet - jeg skal lige tage lidt tilløb før jeg springer ud i det. Og jeg står lige på vippen nu - faktisk er jeg allerede i luften, på vej ned i det kolde vand.

1 kommentar:

Julia Zahle sagde ...

Ja, så er kontrakten skrevet og underskrevet. Ham gemalen er hård at forhandle med, men fair.

*gisp*