Puttetid

Er åbenbrt noget jeg ikke kan findeud af at gøre klart for min datter.

Senere - samme aften:

Har du nogensinde haft en lille lyst til at bruge russiske børnehjems-metoder for at få dit trætte barn til at ligge stille? Lidt reb, plaster og hvad der ellers kan bruges til at fiksere sut, arme og ben.

Nårh, ja. Måske en tand overdrevet. Men når ens arm sover så det stikker ubehageligt lister disse upædagogiske tanker ind og begynder at virke fornuftige. Når så begge arme sover og man frygter at sov`ningen breder sig til brystkassen for at resultere i et lille hjertestop, er der ikke langt fra tanke til handling. Og jo, det er der så alligevel...

Denne gang gik det godt. Hun græd ikke. Hun lå bare der og var træt og liiiige på nippet til at drage til Sovstrup, men søvnen ville ikke overtage. På et tidspunkt sukkede hun så dybt og jeg fristedes til at tænke hvad der gik gennem hendes lille smukke hoved.
Åha, dagen har været SÅ lang. Alle har været SÅ vilde med at lege og smile til mig...

Majet hårdt... Nåmen, nu sover hun og det forhåbentlig lige til i morgen tidlig.

Vi skal over og besøge vuggestuen på torsdag, det er spændende! Jeg glæder mig. Og manden min kommer hjem i nat, og det glæder jeg mig også til.

Nu vil jeg slappe af med Seraphin Shawl indtil min samvittighed byder mig at tømme opvaskemaskinen og hænge vasketøjet op.

Ingen kommentarer: