Det sure med det søde

Først det dårlige:
Manden skal dælen dutme IGEN på forretningsrejse i Juni måned! Ikke nok med han skal afsted senere denne måned, men IGEN i Juni måned. *suk*
Nåmen, så er det det han skal jeg må leve med det. Jeg har jo fundet ud af hvor meget jeg savner ham når han er væk og jeg har mærket en tydelig ændring i Ivalos humør, efter han kom hjem igen. Hun har været pjevs mens han var væk.


Han har oven i købet købt en gave til mig så jeg kan bløde lidt op, for han ved godt hvordan jeg har det med en mand og far der er meget ude og rejse... og han har flottet sig denne gang:



Det er så dette der skal forestille at være det gode. Og det er det jo, garn og en dejlig opskrift er lige sagen, men allerhelst vil jeg gerne have en stille og rolig Juni måned sammen med min mand og datter, hvor vi nyder sommerens begyndelse og hinanden. Det er Plissé fra Hanne Falkenberg og jeg er meget spændt på hvordan størrelserne er. Jeg glæder mig til at strikke den.

Jeg har fået taget et billede af den strikkeprøve af Flower Basket Shawl, det er strikket på pind nummer 3,5, hvad synes I, skal jeg op i en pind 4 eller bliver det for løst? Jeg kan egentlig godt lide det er løst og let... Det er jo en smagssag og jeg vil gerne høre jeres mening. *S* Jeg er splittet.

9 kommentarer:

Tina Olsen sagde ...

Hej julia
jeg syntes du skal blive på pind 3,5 til sjalet!!
Og lidt øv med manden, der skal rejse så meget:-(
Men hvor er du heldig med strikkekittet- det er bestemt et jeg også vil strikke engang, så jeg glæder mig til at se din udgave:-))

strikkeforsker sagde ...

Pind 3.5, jeg tror 4 mm bliver for løst. Lidt trælst med mandens rejseaktivitet, men der er jo også alle fordelene ;-)

Britta sagde ...

Kunne du ikke prøve, at binde ham fast til sengen, så han ikke kan komme afsted igen ;-)
Håber for jer, at han kan trappe ned på rejseriet i fremtiden.
Gaven er nu fin, og det er bloggens nye udseende også.
Hilsen Britta T.

lifeondyssen sagde ...

Kan nu godt forstå at Ivalo og du savner far og mand når han er afsted .. fin gave !!
Sjalet er super på pind 3,5 .. skøn farve :o)

Anonym sagde ...

Julie, sjalet skal på pind 3½ - strikkeprøven ser god ud. Jeg tror ikke det tynde garn kan bære mere.
Tillykke med Plisse (det er en MÅ-bare-strikke-en-dag-model) også selvom det er med en træls baggrund.
:-) Britt

IF Stjernen sagde ...

Ja, det er ikke sjovt at undvære farmand. Rasmus lod sig som sådan ikke mærke med at Jannik ikke var der i sidste uge, men nu var vi jo også taget på landet. Men han var ikke meget for at lade ham ude af syne i weekenden, for tænk nu hvis han fandt på at forsvinde så længe igen...

Britta S

Tina sagde ...

woow flower tingen er flot!!!! :)
Og sikke en lækker gave du fik af Christian!!! Selvom jeg godt ved hvad du helst ville have, af strik eller ham hjemme :)

Julia Zahle sagde ...

That seals the deal - det bliver på pind 3,5. Det var også hvad jeg hældte til. Tak for jeres hjælp.

ja, det sure med det søde - jeg er bare ikke god til sådan noget. Ikke at få min vilje. *G*

jeg vil overveje det med at binde ham til sengen...!

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Sjalet er smukt! Jeg er helt glad for at se, at du bliver på pind 3,5!
Kan godt forstå dine overvejelser med hensyn til manden... han må da også synes om sengebindingsideen! ;-)

Kh Karen S