Overblik...!


En Bette én. Mangler kun ærmerne. Har kun strikket snoningerne halvvejs ned, det er pænt, synes jeg.

(Og så har Ivalo lige slettet 15 minutters indlægs-skrivning...!)

Jeg fik ikke strikket i går aftes. Ivalo sov så godt og jeg var så alene hjemme at jeg greb chancen for at finde ud af hvad jeg i virkeligheden har liggende af garn. Så alt - ALT - blev fundet frem og lagt i stuen, mens jeg bevæbnet med et regneark, en vægt og tålmodighed gik igang.

Man får overblik. Ikke kun med hvor mange kilo (!!!!) jeg har liggende, men også et overblik over hvordan ens garn-smag har ændret sig siden jeg begyndte at strikke. Har for eksempel noget liggende med indholdet: 10% ny uld, 12% mohair, 42% Akryl, 33% nylon, 3% elastan. Har også en del bomuld liggende. Og jeg kan se at jeg rigtig godt kan lide shetlandsluld. Uld i det hele taget.
Og at jeg har 1 kilo garn liggende udelukkende til at strikke puder af? Hvorfor er jeg aldrig kommet i gang med det?

Jeg har delt regnearket op således:
  • Navnet og hvilket firma garnet kommer fra
  • Farve, farvenummer, partinummer
  • Antal gram
  • Hvad garnet er tiltænkt til at blive
  • Om jeg har opskiften
  • Løbelængde
  • Strikkefasthed
  • Pindestørrelse
  • Hvad garnet består af. F.eks:
    10% ny uld, 12% mohair, 42% Akryl, 33% nylon, 3% elastan

Jeg har en del kilo liggende. Sådan ca. 15.

Og jeg har en del idéer til hvad Ivalo skal have på af tøj.

Men alt i alt ingen voldsomme overraskelser. Jeg var godt klar over hvad jeg havde. Det eneste der overrasker mig er hvor meget det vejer!

Til slut et billede af Snowdrop der er på ferie indtil Bette er færdig. Læg mærke til min orange rundpind, som jeg har arvet fra min mormor. Den er i plastik og er ikke så god som en Addi/Drops, men overraskende rar at strikke med.

2 kommentarer:

Tina sagde ...

F e m t e n Kilo??? Gosh! *Griner*
Hmm måske jeg burde gøre det samme... altså line op og skrive ned :)
Jeg rykkede lidt af hylderne igår som jeg vil sælge... garn som jeg VED jeg ikke får brugt. Mest acrylgarner og effektgarner.
Det er godt at kigge igennem af og til :) Men femten kilo... jeg tror måske jeg har 3 kilo *Griner*

Julia Zahle sagde ...

Tina - jeg synes også det er helt vildt!