Endelig lidt strik!

Allerførst et tak til jer alle for kommentarene om mit garn! Jeg er stadig helt overvældet over hvir fedt det er at lave det selv. Min mor var her igår for at passe Ellen mens jeg var på Uni - jeg viste hende mit garn; hun grinte af mig, da jeg fortalte det skulle ligge fremme til pynt...

Vinteren nærmer sig - og dermed også nødvendigheden af uldne sager. Vi troede for en uges tid siden at Ivalos halsfisk var forsvundet, og jeg så straks muligheden for et lille nemt projekt. Hendes "gamle" halsfisk dukkede imidlertid op henne i vuggestuen, men da var jeg allerede igang med en ny. Idag fik jeg den endelig færdig. Efter sommerens høj-produktivitet er det svært at vænne sig til ikke få lavet så meget håndarbejde.

Den er strikket i Coral (udgået - sådan en skam - og købt i Bilka) og kanterne i en bomuld/uld blanding fra Marks & Kattens (købt hos Käthe). Pind 5 og strikket sådan lidt på må og få uden opskrift. De røde kanter er hæklet på. Dette er hvad jeg vil kalde en no-brainer. Ganske nødvendigt, når min hjerne i forvejen kører på højtryk i disse vi-skal-vænne-os-til-en-ny-hverdag-dage.


Til slut - mit første navajo-tvind. Igen - ikke det aller-jævneste, men noget af det aller fedeste - hvis jeg selv skal sige det... hø hø. Og temmelig godt gået, når man tænker på det er selvlært via Youtube, der har nogen gode instruktions-videoer til alverdens ting og sager - bl.a navajo-tvinding - eller hvad det nu hedder... Der er 48 gram. Nu kommer endnu en sjov del af hele processen - hvad jeg skal lave af garnet. Jeg elsker det!

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det var en sød halsfisk!

Jeg kan godt forstå du vil have dit smukke garn til at ligge til pynt. Har du ellers fundet på noget du skal bruge det til?

Julia Zahle sagde ...

Pernille - nej - ikke endnu. Overvejer om det skal være noget kant-værk på en hue, eller på nogen ærmer i en trøje. Noget enkelt.

Tora sagde ...

Halsfisken er nydelig! Urolig fint med den heklede kanten og hjertet :-)

Og garnet - vakker! Jeg gleder meg til å se hva det skal bli til!

Fru Knudsen sagde ...

Jeg har lige læst din indlæg om "øvelse gør mester", og giver dig fuldkommen ret, og genkender mig selv i det.
Flot halsfisk du har lavet, vil du fortælle hvordan du har lavet hjertet, jeg er nemlig blevet inspireret!!

Annette sagde ...

Rigtig flot halsfisk...
garnet Coral er rigtignok udgået, men "genopstået" som Peruvian Highlandz og stadig fra Filcolana...og prismæssigt samme niveau...
Indlægget om at lære er rigtig godt, og kan give stof til eftertanke...godt skrevet.

Anonym sagde ...

Sejt, Julia!