Nøj, en dejlig dag!


Dagen begyndte tidligt. Jeg vågnede omkring samme tidspunkt som Hanne. Jeg gad bare ikke stå op helt så tidligt, men kunne høre Ivalo lige så stille var ved at vågne, så jeg hentede hende og så lå vi og vågnede sammen under den varme dyne. Det var en dejlig start på dagen.

Ikke længe efter vi var stået op kom min Mor. Hun var klar på at have begge unger hele dagen. Ålen og jeg skulle til Jylland; vi skulle op efter min spinderok. Hjemme hos Gerda, hende jeg købte rokken af - emmede det af kreativitet og der var håndarbejder, der kunne få mange som jeg til at tabe vejret. Hun havde smukke vævede stoffer overalt og hun havde en hel kurv fyldt med de lækreste hjemmespundede garner. Der er noget at stile efter! Tak Gerda, fordi jeg måtte overtage din rok - jeg vil passe på den! - Og bruge den!

Så skulle vi til Silkeborg og spise frokost hos Hanne - men vi var jo lige i nærheden af Ry, så et smut i Garngalleriet var på sin plads! Jeg fik hilst på Birthe og nusset på nogle af hendes mange skønne garner! Fik også et hjul med; farverne er skønne og klare og jeg glæder mig til at kunne vise et nøgle garn frem! Birthe havde i øvrigt fået nogen rigtig lækre fibre hjem med glimmer i - tror dog ikke det var noget hun ville sælge ud af, så jeg ville ikke engang spørge... *G*

Vi fandt vej til Hanne og hun havde lavet et frokostbord, så lækkert at jeg ikke kunne holde op med at spise. Vi fik snakket og snakket og jeg fik hilst på hendes familie - det var en dejlig eftermiddag! Jeg fik set mange af hendes trøjer og havde masser af inspiration med hjem til Odense. Tak for en dejlig eftermiddag! Vi kommer gerne igen!

Her hjemme var både bamsen (stadig unavngivet) og vesten/kjolen et hit! Ivalo tog vesten(omvendt) på med det samme og bamsen fik en svingom mens hun sang noget jeg ikke rigtig kunne forstå.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Tillykke med din rok - jeg har også lige købt mig en... det er bare en hel ny verden der åbner sig for en... mange hilsner fra Ærø