Mit igangværende...

Nu har jeg et par gange nævnt Kingscot. Måske nogen af jer tror jeg finder på det med at jeg strikker den. Så her er beviset på at jeg rent faktisk ER igang. Langsomt, men jeg tager også en maske af gangen. Jeg er igang med rygstykket - tager alle de "kedelige" stykker først. Ja, ja - nogen vil måske sige at bare det at strikke er en fornøjelse i sig selv, men jeg glæder mig så meget til de der forstykker! Jeg bange for at jeg efter at have strikket de to spændende forstykker, vil synes at resten bare er kedeligt.

Jeg har fulgt opskriften ind til videre - en yderst velskrevet opskift med tydelige diagrammer.

Jeg har faktisk haft gang i mange strik- og hækleprojekter. De er bare pillet op igen. Jeg kan snildt slå op til en hue/vanter/alt slags småting og så fortryde 1-10 centimeter oppe og pille det hele fra hinanden igen. Jeg ser det hele som en process og en gang i mellem rammer jeg helt rigtigt og der kommer et lækkert lille stykke strik ud af det. Med små projekter gør det mig ikke så meget - sådan er det bare, når jeg prøver mig frem uden opskrift og med nye teknikker. En sjov fase i mit strikke-liv, synes jeg.

Men - en af de her små-projekter er blevet til noget. En lille hue til een af pigerne. Med en snoet ribkant i glimmer-Opera, ugler i u-glimmer-Opera og som prikken over uglerne en glimmer-pompom. Jeg tror Ivalo vil synes den her er sjov, men er det ikke noget for hende, er Ellen ligeglad og får den på. Jeg ved ikke helt om jeg vil putte knapper på - jeg tror det ikke. Måske vil jeg brodere nogen øjne på.

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg har lige strikket ugletrøjen og jeg valgte knapperne fra. Jeg tror heller ikke jeg ville sætte knapper på huen, når der også er blikfang i bund og top. Den er rigtig sød som den er.

Pernille sagde ...

Den er supersød :)

Mette sagde ...

nøj, hvor er du nået langt! Og huen er for FED! (og jeg mener stadig du vil se forrygende ud i en OWLS!).

Anonym sagde ...

En ugle-hue. Den er da superfin..
Og jeg valgte også knapperne fra på min trøje, men har sat små perler på istedet. Måske det også kunne være en brugbar løsning?. De fylder jo ikke så meget..
Ha´en fortsat god dag
Hilsen Helle

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Sikke nogle skønne ting! Især er huen super sød og jeg er vild med at du kun har glimmer foroven og forneden!
Kh Karen S, der overvejer om ikke sådan en hue ville være lige i øjet til sig selv!

nynne sagde ...

det er da bare en for skøn hue - er det uglerne fra designclub.dk's ugle kjole - tror jeg vil forsøge mig med et lignende projekt.