Fredags-fornøjelse og fredags-forskrækkelse alt i eet

Lånebil
Svigerfars bil, vi har til låns. Vi havde pakket Kia´en. Til randen. Og havde hentet Ivalo. Midt i et venstresving, bliver vi påkørt fra siden. Min side. Jeg anser os for at have været heldige. Heldigt at der ingen personskade var. At vi ikke kørte hurtigt, men at den herre, der kørte ind i os heller ikke havde megen fart på. Og at det heller ikke var direkte ind i siden, men mere oppe med lygte og sprinkervæsken. Kun en smule nede omkring, hvor jeg sidder.

Jeg skældte ud. Fik sagt at jeg synes han skulle gå ned til politistationen og aflevere sit kørekort, fordi han i hvert fald ikke fortjente at køre på vejene. Alt i mens mine tanker befandt sig om tanker som: "Hvordan bilder han sig ind at køre over for rødt og være så tankeløs bag et rat, når der findes så skønne skabninger som Ivalo i verden, han kan gøre skade på???"

Jeg var henne og undskylde efter mit vredesudbrud. Jeg skulle ikke have råbt. Det gik op for mig at han også var forskrækket og stod helt alene. Jeg havde Ivalo og Ålen.


Fortelts-hygge
Ivalo og Ellen i forteltet. For vi fik pakket om i Svigerfars bil og fortsatte mod Jylland. Efter et hurtigt tjek hos Falck og nogle opkald til dem, der skal gøre opkald til, efter en situation som denne var vi på rette vej igen. Camping-mongoler som os giver ikke op så let.
Strikkekurven

Næsten fyldt til randen med garn og uldne lækkerier. Selvom det kun er et kort visit skal jeg være sikker på, jeg ikke mangler noget. Overhovedet. Det var sørme godt, det hele kunne være i Farfars Ignis.

Vi endte med en fornøjelig fredag med godt selskab i forteltet, rødvin og blus på gasovnen.

5 kommentarer:

Jane sagde ...

Puha sikke en forskrækkelse, men godt at I alle slap med skrækken.
Jeg genkender tydeligt din reaktion. Da jeg for snart mange år siden var ude for noget tilsvarende, fik jeg sagt nogen ikke særlige pæne ord til en svensker der var den skyldige bilist. Jeg tror det er ret typisk at reagere sådan, fordi man både er forskrækket, men samtidig utrolig lettet over at det ikke gik værre.

Tina sagde ...

For hulen da osse en forskrækkelse!!!! Godt i slap med skrækken og kun materiel skade :) OG godt i fik jeres campingtur alligevel.
Hvor Camperer i? UH Hvor jeg husker alle vores årlige campingture med min farmor og farfar :) Vi elskede det og det har givet Så gode minder.

HANNE sagde ...

Uh for et chok du må have fået. Godt i ikke kom til skade:O)
I er da blevet nogle værre campister og hvor ser det hyggeligt ud. Jeg kan godt huske fra min egen barndom, de der campingture, de var bare dejlige og med masser af legekammerater.

britt sagde ...

Uhhhh, godt det kun var en forskrækkelse! I øvrigt helt normalt at reagere på en forskrækkelse med at skælde ud - det gør jeg også ;-))
Forteltbilledet ser totalt hyggeligt ud - der kunne jeg også flytte ind.
:-) Britt

Birgitte sagde ...

Godt der ikke skete noget med jer! Jeg blev også påkørt for nylig - godt nok fra højre, men samme princip - det er ikke nogen rar oplevelse! Godt I kunne hygge jer i forteltet bagefter :D