Jeg har ikke sorteret rundt i billederne - de er blevet oploadet i hulter til bulter, så jeg beskriver bare billederne et ad gangen. Faktisk er der flere sjove billeder, men jeg vil ikke kramme flere billeder ind i eet indlæg end disse fem - og jeg vil ikke lave flere indlæg idag. De andre billeder kan ses i mit Flickr-album ude til venstre.


Batts. Mange batts. Men de flyder en del mere end de ser ud til at veje - jeg ved ikke hvor mange gram fibre, jeg fik kartet, men der MÅ være mere end 200 gram. Måske 250-300 gram? Det ser jeg, når engang jeg er færdig med at spinde.


Sådan ser et batt ud, efter anden gang gennem maskinen. Det er sjovt at karte og der er så mange muligheder for hvordan det skal gøres. Jeg lod alle batts igennem maskinen flere gange for at blande farverne godt - i denne sammenhæng er der tale om grøn, turkis og blå i merino og lidt hvid BFL til at give den "lette" farve, samt et lille bitte stænk af lyserød angelina for lidt glimmer. Bløde og luftige som skyer, er de!
Det er i øvrigt et billede af min svigermor. Hun var smuk.

Et af de næste projekter: Endnu et batt fra Into The Whirled. Der er gods i de batts - hvordan hun har fået plads til alle de fibre i sine enorme batts, ved jeg ikke. Men der må stå en overordentlig kæmpe stor maskine i hendes værksted...!


Reste-batts. Da der ikke var mere BFL tilbage, skulle resten bruges. Det blev der disse 6 batts ud af. Skønne, luftige og dejlige farver i en meget vand-agtige forening, der ligger klar til spinding.


Aviâja. Hun bliver smukkere og smukkere for hver gang jeg ser hende.


Og så er falklands-ulden fra Fiber Fancy spundet fiks og færdigt. Jeg mangler at veje dem, vaske dem og måle længden. Men spinderiet er færdigt og jeg vandt den sidste bold op på vej til Middelalder-markedet i bilen.

2 kommentarer:

Pernille sagde ...

De der blå og grønne farver - de er helt fantastiske :)

Anonym sagde ...

Genial dispatch and this post helped me alot in my college assignement. Gratefulness you for your information.