Når jeg nu alligevel er i gang...

... Kan jeg lige så godt vise Cedar Leaf Shawlette frem... Strikket op i Casbah Sock og Falkenbergsk shetlandsuld.
Jeg er vild med farvekombinationen, vild med mønsteret og vild med begge garner, der komplimenterer hinanden godt; begge garner er bløde på hver sin måde, men Casbah er smør-blødt, mens shetlandsulden har en lidt grovere struktur uden at være krads.
Jeg vil ikke strikke bladene i Casbah, da jeg tror blad-mønstret vil forsvinde i det melerede garn, så det var oplagt at få brugt det absolut sidste af det grønne garn.
Mønsteret er nemt, men smart fundet på. Det glatstrikkede er lavet med forkortede rækker, som giver et pænt "twist", når tørklædet hænger om halsen - det falder i en blød spiral. Som afslutning er blad-mønsteret strikket på, hvilket giver en af mine yndlings-afsluitninger, når man går efter en fleksibel kant.

1 kommentar:

Dorte sagde ...

Skøn farvekombination !