Paper Dolls. Og jeg har ikke selv strikket den :-)

Jeg var så heldig at en ufattelig dygtig strikke-kvinde i Norge manglede en modella. Og jeg har 2. Eller - i dette tilfælde skulle det være Ivalo, der endte med at stå model.

Jeg har forsøgt at fange den kort ærmede bluse i brug. Den er smukt strikket - i nogen af de allermest Ivalo-agtige farver.

Men - for at sige det som det er - pasformen kunne være bedre - den er stor i størrelsen - denne er en størrelse 2 år og Ivalo er 3½. På den anden side, så sidder den nogenlunde ens på Ellen, hun er bare ikke høj nok til at bære den endnu. Det er som om at indtagningerne ikke er placeret godt. Det ligner der er lidt puf-ærmer, selvom jeg er ret sikker på det ikke er meningen.
Ivalo er mildest talt vild med den. Hun vælger den her, når hun selv får lov at vælge bluser. Hun synes den er "smuk" og "blød".
Vores dom: Smukke farver, dejlige motiver. Pasform skal være bedre.


6 kommentarer:

Fie sagde ...

Uanset pasformen, så ser hun altså sød ud i den.

Jeg har planer om en paperdoll til mig selv. Men kun i to farver.

Pinneguri sagde ...

Så utrolig søt. Datter altså :D
Ja, ja, vi hadde en mistanke om at passformen ikke var bra så det kommer ikke som noen overraskelse.
Tusen takk for at dere stilte opp, det var veldig hyggelig. Og artig. Tenk det, jeg trenger en modell og der i Danmark rekker du opp armen og sier at du stiller deg og ditt liv til mine prosjekter. Det er egentlig fantastisk! Tusen, tusen takk for hjelpa :D

Rosanna sagde ...

Naiiii!... hvor ER den skøn! Sikke dog en skøn skøn trøje på en dejlig pige ;O)

Irene sagde ...

Hvor er hun skøn - din lille modella:-) Sikke nogle skælmske øjne! Blusen er også fin og farven er flot til hende.

Fruen sagde ...

Sikke en sød model i en smuk bluse :-) Jeg kan nu også godt lide sjalet hun har på på første billede, er der noget link til dette?
Hilsen Kis

Julia Zahle sagde ...

Kis - det er improviseret - den er strikket fra nakken og ned - med udtagning på hver 2. pind i midten og på hver pind i spidserne.

Garnet er Evilla og noget mohair bouclé til kanten.

http://www.ravelry.com/projects/JuliaZahle/the-ruffles-got-to-me