Rekreationsstrik

Som enhver ved, så er strik den bedste medicin. Desværre har jeg ikke strikket meget det sidste. Jeg er ved at nå overfladen igen efter et godt dyk i selvmelidenhed (man skulle tro, jeg havde fået mandeinfluenza), snot, pinicillin og feber.

Først får min elskede Åle hold i ryggen BIG time. Da han endelig lærer at komme op af sengen uden min hjælp, bliver får jeg halsbetændelse og influenza og det er lykkedes mig at smitte ham også. Ungerne har været fri, selvom Ellen har en mistænkelig farve snot her til morgen. Jeg har stadig ondt i halsen, men slet, slet ikke så slemt mere. Nu skal jeg bare blive helt fri af influenzaen og feberen og så er jeg kørende igen!!! Min trang til at lege ude i sneen tyder på der er bedring.

Jeg slog op til en hue i går. Åh, hvilken fryd, det var at strikke sådan rigtigt, hvor jeg bare kunne nyde hændernes arbejde med pinde og garn. Jeg prøvede flere gange de sidste par dage, men jeg havde ærlig talt mest lyst til at sove.

Det drejer sig om Golden Autumn [Rav-link]. Jeg strikker i præcis samme garn og farve som Lucy, men med en luksus-blanding af merino, cashmere, silke og mohair i linningen (1 tråd Cash-Uld fra Tante Grøn og 1 tråd Kidsilk Spray fra DADgarn). Det er så blødt, så blødt - og det ender forhåbentlig med en dejlig varm hue.

1 kommentar:

Liselotte sagde ...

meget spændende hue, desværre kan jeg ikke finde ud af, hvor mønstret fås/købes, så ???