Huer!

Så er der nye huer til sortimentet. Enkle, nemme og strikket efter den der sådan-cirka-fornemmelse, jeg elsker at strikke efter. Jeg slog lige så mange masker op, som jeg havde lyst til at kanten skulle være bred, strikkede indtil den kunne nå om Ivalos hoved strukket lidt ud, samlede masker op langs kanten, lavede nogen udtagninger, strikkede til jeg syntes den var sådan-cirka lang nok, lavede nogle få indtagnings-runder og lukkede af med en fin poset effekt, jeg bedst kan lide.
Ok, ok - jeg kan godt skrive opskriften mere deltaljeret ned, men ikke i dag. Men jeg lover - jeg gør det snart!

6 kommentarer:

Britta sagde ...

Sikken lækker og smart hue... ;o)
Den passer jo perfekt til Nessie, så den skal da bestemt på pindene her. Lækkert med dine dejlige opskrifter som du deler med os andre.
God weekend til dig og dine...

Britta

Annette sagde ...

Sådan havde jeg aldrig tænkt en hue kunne laves - tak for inspiration :-)

Miranne sagde ...

Fin! Synest du skal ta ein titt på tant kofta sine luer:
http://tinyurl.com/5vax6xg
Eg har prøvd meg på ein appelsinvariant, og det gjekk ganske greit utifrå foto. Gøy måte å strikke på - minimalt med planlegging :o)

1funkyknitwit sagde ...

Simply so pretty ! I love the hat and the sweet little shawl and wearing it all so beautifully :)

Birgitte sagde ...

De er skønne! Jeg trænger til en nye hue, så måske jeg lige skulle låne idéen - kan godt li' dine anvisninger :) Afsted for at finde noget blødt garn i gemmerne...

Dortheivalo sagde ...

Søde huer til nogle kønne unger og sjalet bundet om livet.. skønt