Øh, jeg tror du tabte masken...?

Ja, men det var med vilje!

Pilar kom og var smuk og skøn på Strikke-Værkstedet den første gang jeg var der. Vi faldt hurtigt i snak og jeg er overbevist om jeg har fundet en strikke-soul-mate. Det eneste, der måske er lidt imod os, er at hun bor på Gran Canaria. Og måske er det slet ikke så skidt, for nu har vi da en grund til at tage på ferie dernede.

Da klokken nærmede sig lukketid, slyngede hun en smuk, smuk sag om halsen - Phirao hedder mønsteret. Da jeg kom hjem, slog jeg nogle masker op og ville improvisere mig frem til min egen version og strikkede der-ud-af. Da jeg så skulle til at lukke af, stod jeg på bar bund. Jeg anede ikke hvordan jeg skulle gøre det pænest og nemmest. Heldigvis er jeg medlem af verdens bedste forum, Ravelry, og jeg fandt hurtigt frem til dette projekt, som kunne hjælpe mig videre.

Jeg valgte et meget glat garn, som ikke havde meget hukommelse og som ville falde tungt. Det gjorde det udnødvendigt at spænde tørklædet ud efter vask og sørgede for at de lange, tabte masker ville se flotte ud.

Se projketet her på Ravelry.

Ingen kommentarer: