Strandvejr


Besluttede sammen med Ivalo at det var strandvejr. Så vi fandt vejen mod Kerteminde alle fire, børnene bevæbnede med skovl og spand til de mange skatte man altid finder ved stranden. Ellen nåede at fylde og tømme sin spand 4 gange på gåturen.

Ålen nåede også at tage et par billeder af mig inden jeg opdagede ham. Jeg er ikke pjattet med at få taget billeder, men jeg har tabt mig 42½ kilo sidst jeg var ved stranden med dem, så det var med en smule ængstelse, jeg gennemgik hans billeder. Jeg er jo ikke færdig endnu...

Vi fandt mange sjove ting: fjer, sten (masser af sten), muslingeskaller (og endnu flere), svanpe, der puffede støv, hundelorte (ingen under skoen, dog) og sand. Ivalo proklamerede glædeligt, at hun havde fundet vådt sand! Imens puttede Ellen alle sine skaller og sten nederst og lagde et stort lag sand oven på, så de kunne "sove lunt og godt". Hun måtte dog tømme sin spand, for hun syntes den blev lidt tung...


Jeg ledte efter runde sten - fandt en håndfuld inden jeg syntes lommen blev for tung og har en idé med noget tyndt bomuldsgarn og en hæklenål - dén idé på bagerst i køen.

Jeg kan se på billederne at min jakke er for stor. Der må en ny gul jakke til til efteråret og selvom det lige nu føles som langt væk, kommer efteråret jo brasende lige pludselig. Gad vide hvilken størrelse den skal have...?

I dag var i øvrigt dag 6 i mit mål om at kunne løbe 5 kilometer uden at hoste lungerne op. Jeg har købt en løbe-app, der lige så stille træner min konditionshungrende krop til at kunne klare mere og mere løb. Jeg løber hver anden dag og ind til videre synes jeg det går udemærket. Jeg bliver forpustet og sveder som en gal, men det er da meget rart, må jeg indrømme. Jeg bliver lidt genert over mit pusteri, men med musikken bragende i ørerne, hører jeg det ikke selv og det er tilsyneladende bare det, der skal til.


Jeg fandt også en gammel WIP i en af mine mange garnkurve forleden - Leaf Yoke Top, som jeg akkurat har påbegyndt ærmerne på. Det allermest kedelige på trøjen og jeg overvejer meget kraftigt om den bare skal ende som en top uden ærmer. Men - men - men - i al den tid, jeg har strikket på den, har det været planen at der skal ærmer på og det føles lidt som snyd, hvis jeg bare undlader dem.

3 kommentarer:

Rikke sagde ...

:-) Jeg pruster også som en gal, når jeg løber. Og jeg bliver brandbils-rød i hovedet.. Men jeg elsker det alligevel. Mit mål er også at lære at løbe 5 km. Jeg startede den 9. november og har løbet ca. 3 gange om ugen. Undtagen i 2 uger (pga sygdom). Det tager tid, når man går roligt frem. Nu kan jeg lige klare 4 km :-)
Endomondo.com og dertil hørende App til tlf er stor motivation for mig :-)

Sylvia sagde ...

Tenk at du har tapt alle disse kiloene!!!! Du er superflink. Og du jogger/løper også. Det orker jeg da ikke. Du har nok bedre kondis enn det jeg har.Så om jeg hadde løpt ved siden, hadde jeg vært skilpadden og du haren.

Birgitte sagde ...

Hold da op - jeg synes nu bestemt du kan være bekendt at få dit billede taget - der er da virkelig sket noget!
God fornøjelse med løbet - det vigtigste er at gå meget langsomt frem så man undgår skader for det er så frustrerende. Og husk bare på at du er så sej fordi du gør det - og dem det ikke pruster løber bare ikke hurtigt nok! :)