Leg med farver

Bomuld/uld fra Garnudsalg.

Der har været gang i strikkepindene her. Ikke de store sager - men strikkeprøver og andre forberedelser til dejlig strik. Jeg har været igang med endnu en garnanmeldelse - denne gang den skønne bomuld/uld fra Garnudsalg og jeg er svært tilfreds med mine strikkeprøver. Mere om det i eget indlæg.

Jeg er også ved at strikke ærmer på en top, hulmønster-kant på 2 sjaler og så er jeg ved at skrive opskriften på kraverne. Jeg er nået til den erkendelse at jeg ikke får lavet en krave med hulmønster - det må komme som et addendum til kraven i perlestrik, når det kommer til at virke. Men jeg er jo stædig - og vil gerne lave opskriften så god som mulig - så jeg har måtte prøve mig frem for at se om jeg kan strikke kraven med samme strikkefasthed til alle størrelser. Det kan man godt - men det er nu bare pænere med en anden strikkefasthed til barnestørrelserne, så det må jeg gøre.

Og så har jeg rundet 45 kilo. I minus. Det er jo vildt. Og en milliard gange sjovere end jeg havde regnet med. Jeg købte en figursyet hørkjole i Magasin forleden. I størrelse 40 - jeg mangler ganske få kilo før den sidder perfekt - størrelse 42 er for stor. Et af mine delmål var nemlig at nå størrelse 42 - og den størrelse har jeg nærmest ikke nået at opdage jeg kan passe, inden den er for stor. Det er helt skørt. Og fantastisk.

Vi har igenigen computerproblemer. StoreComputer gik kold for 3 uger siden, hvilket har besværliggjort en masse ting. Jeg bruger nu min studiecomputer, som er langsom og lille og som slet ikke er god  nok til at redigere billeder på. Men sådan må det være nu og jeg kan hverken gøre fra eller til før vi ved hvad der skal ske med StoreComputer. Jeg kan derfor ikke lave nogen Skype-workshops, som jeg ellers gerne vil. Øv.

Til gengæld skinner Solen helt enormt - en lindrende varme mod min og Ellens ømme halse.

Hvis I er venner med mig på Facebook (ja, det er mig med Hercule Poirot-skægget), så har I måske set billedet med blomsterne og bladet - det er prøver til min næste mini-workshop nede på Kulturmaskinen. Med udgangspunkt i 100 flowers til knit & crochet af Lesley Stanfield er temaet flora. Det er i sandhed en lækker bog, som jeg ser frem til udkommer på dansk også. Så hvis I alligevel er i Odense den første mandag i April, så kig forbi.

I dag er begge piger hos min Mor. Ålen og jeg har en frokost-date og skal kysse og hygge og drikke dejlig øl indtil vi ikke gider mere og i morgen tidlig kommer begge dejligheder hjem igen. Det bliver en dejlig weekend, kan jeg mærke.

1 kommentar:

Kirsten Amstrup sagde ...

minus 45 kg - det lyder næsten helt urealistisk. Stort, stort tillykke med det.
Og det ser ud til at være fine farver, du har leget med i bomuld/uld fra garnudsalg.
Jeg leder i øjeblikket efter en blå af slagsen, til Annette Danielsens kjole Vandspejl.
Men jeg har lidt svært ved at fortolke farverne inde på Garnudsalgs hjemmeside.
Hvor kommer din anmeldelse af dette garn?