Ugler. På Dorthe. De sidder meget godt på hende, synes jeg. Faktisk klæder de hende så mega-godt at hun gik med til en lille byttehandel, hvor jeg fik en strikket kjole. Skønt, når sådan noget går op i en højere enhed.


Trøjen hedder Owls og kan købes her. En gang for længe siden var opskriften gratis og der var tilmed en dansk version af opskriften - jeg har ikke en digital version, men heldigvis går jeg ind for at rydde regnskove, så jeg havde en papir-udgave i én af mine mange mapper.

Det tog jo ingen tid at strikke den - og jeg har også bullen færdig på en ny version af Owls - denne gang til mig selv.

Ændringer, jeg vil lave på den nye:
  • Lade være med at "tippe" bærestrykket. Vendingerne ses meget tydeligt i så tykt garn - og selvom jeg har lavet nogen fine vendinger, så sidder de på et meget udsat sted.
  • Jeg har i forvejen strikket 3-4 omgange før jeg begyndte på uglerne, da jeg læste mig frem til at flere fandt trøjen en smule stram under armene, så det vil jeg også gøre i den næste.
  •  

1 kommentar:

Marlene sagde ...

Den er super flot, hvad garn har du strikket den i??

Desværre er opskriften du henviser til ikke på dansk - øv øv

God søndag

Marlene