En masse i ét


Påsken har handlet om afslapning. Vi har haft hele 10 dage sammen - og ungerne har selvfølgelig også været et par dage hos Mormor, men i det store hele har vi slappet af og nydt tiden, en øvelse især Ålen har haft godt af.

Jeg har da også strikket. Faktisk en hel del, jeg er ret stolt af - bunken herover er næsten færdig-monteret og jeg er lige nu ved at strikke og sy den sidste knaphulskant færdig - og vupti - så mangler den kun en vask og tørring.


Jeg er helt væk i madrassting. På een og samme tid træt af det, men også svært tilfreds med hvor pænt det bliver, når jeg gør mig umage. Helt usynligt på forsiden, mens sømmen bliver så pæn og lækker på bagsiden. Ham Monterings-Åge trives her, selvom det at strikke 11 masker frem og tilbage er drøn-kedeligt.

Så har jeg været nede og sidde på en pude med fødderne nede i et bassin, der er fyldt med fisk, der spiser de døde hudceller. Bassinet er selvfølgelig placeret lige foran butiksvinduet, hvilket fik mig og den anden dame til at grine, så vi klukkede og lavede små bølger i vandet; så sad vi dér og så lidt fjollede ud.

Fiskede var ligesom ikke helt sultne, så jeg fik et tilgodebevis til en anden god gang. Jeg overvejer at tage Ivalo med, jeg forestiller mig hun ville grine hele tiden og hele vejen hjem over de små fisk. Jeg tror også Ellen ville forholde sig meget skeptisk til hele idéen med at stikke sine elskede fødder ned til en flok hudcelleædende fisk, så hun må lige vente til efter Ivalo har fortalt om hvor sjovt det er.

Og så til en bleh-oplevelse. Jeg gik i gang med en top, som jeg ville bruge som en vest, men som er blevet helt forkert. Der er mange komponenter, der ikke virker:

  1. Den er for stor. Strikkefastheden passer - jeg har bare strikket den i en for stor størrelse. Jeg ligner at jeg er med rogn, hvilket jeg ikke er, og derfor har jeg ikke lyst til at ligne én med rogn.
  2. Den så ufærdig ud, så samlede masker op i en øverste kant og strikkede lidt rib. Det hjalp helt vildt. Men gjorde desværre ikke meget for pasformen.
  3. Jeg tør slet ikke vise jer ryggen. Den er med bryderryg, hvilket jeg jo godt ved ikke ville fungere på min bare ryg, derfor skulle den anvendes som vest. Det kan den godt, men igen - den er for stor. Også med tætsiddende top på indenunder. Men bryderryg fungerer ikke rigtig på mig. Måske det er en vanesag? Jeg synes jo den ser fantastisk lækker ud på hende, der har strikket den oprindeligt.
  4. Men så prøvede jeg at have den på, på en anden måde. Så sidder den faktisk OK. Stadig lidt stor, men på en måde, så det ser ud som om det er meningen at den skal være stor. Derfor har jeg endnu ikke rippet den op. For måske kan den fungere.
  5. Vendepinde til at gøre plads til min (trods alt, stadig store) barm, var slet, slet ikke nødvendigt. Eller placeret rigtigt. Godt nok har vægttabet ikke ligefrem gjort min barn mere fyldig og løftet, men sørgeligt er det er altså heller ikke....
  6. Hvis du ikke har lyst til at efterabe mig, men strikke den i den rigtige størrelse, er det Coachella, du skal strikke. Den findes gratis på Knitty lige her.
Var der mere? Jo - vi har lavet vores første Pulled Pork. En kombi af flere opskrifter fundet på www - jeg tror vi brugte i alt 15 minutter på tilberedning, resten af de 2-3 døgn, det tog, var ventetid. Vi valgte at bruge røget paprika og tilberedre nakkefilet´en i ovnen. Det er det bedste svinekød, jeg nogensinde har smagt og kødet smager fortreffeligt som fyld til tarteletter med bund af svampefond og med friske grønne asparges. Mums.

Og der er flere Give Aways på vej. Ca. 3, faktisk.
Så bliv endelig hængende.

2 kommentarer:

Kirsten Amstrup sagde ...

Din bunke ser spændende ud. Jeg kan ikke rigtig se, hvad der skal komme ud af den, men det viser du sikkert i morgen.
Og ja, en ordentlig sammensyning er bare så dejlig at lave. Det er en yderst god fornemmelse at afslutte et stykke arbejde med en flot finish. Lidt træls måske, mens det står på, men jeg elsker det altså alligevel.
Vesten - den ser da faktisk meget sjov ud på de billeder, du viser. Om jeg selv ville tage den på - det ved jeg ikke, men jeg tror da, det er forsøget værd.

Vicky sagde ...

Hej Julia

Jeg kom til at tænke på en top lignende den du har lavet med bryderryg. Det er Wilfert's der står bag, den er med i et hæfte der var med Hendes Verden nr. 14 2010. Den er med bryderryg som den du viser og krave med let vandfaldseffekt fortil, tillige er den strikket i et et diagonalt ret vrang mønster, rigtig fin. Måske du skulle lure den?
Har desværre ikke kunnet finde den tilgængelig på nettet, men sig til hvis det er så kan jeg maile den til dig :-)

Vicky