Odense Tweed Ride foråret 2012

Det var med stor  fornøjelse jeg deltog i Odense Tweed Ride i går.

Dagen startede nede omkring Café Biografen, hvor den ene tweedklædte person efter den anden dukkede op. Efter udlevering af numre og velkomst hoppede vi alle op på vores respektive cikler og drog igennem Odenses gader og stræder.

Jeg nød især at se på herrerne og deres skæg, det ene pragteksemplar efter det andet. Vi kvinder havde svært ved at leve op til d´herrers fantastiske udklædning og jeg har flere af dem mistænkt for at se sådan ud til hverdag, så flot bar de deres beklædning. Mit favoritskæg er gutten med mørkt fuldskæg med små svirp i siden - han mangler kun at have en slidt uldvest på inden under jakken...

Af kvinderne var min yndling damen med ræven og den lyse hat. Hun havde desuden den fineste cigaretholder og de smukkeste røde kinder. Min anden yndling var Amelia Erhart-damen - hun er ikke til at tage fejl af - det er kvinden med aviatorhjelmen. Hun så bare sej ud og har det dejligste smil.

Der var manden med den antikke handicapcykel, parret på tandem og kvinden med løbets fineste cykellygte. Der var familien med de herligste drenge, der heldigvis ikke havde noget imod at blive fotograferet. Der var kager og kaffe på Sortebro Kro, øl på Carlsens Kvarter og ingefærthe og -kager i Kaffe og The Huset i Vintapperstræde. Vi har oppe og besøge Væltepeter og et smut forbi en frisør.

Vi fik samlet 3000 kr ind til Red Barnet, hvilket jeg håber bliver til mere næste gang. Det sker kun hvis der kommer flere deltagere og jeg håber du har lyst til at deltage.

Hvis du ønsker at se mine billeder fra dagen, så tag et kig forbi Flickr lige HER.

Jeg er allerede gået i tænkeboks hvad angår min egen beklædning næste gang, der afholdes Tweed Ride. Jeg tænker en sweater strikket i Rowan Felted Tweed eller i et Donegal Tweed garn, jeg regner med at handle på min tur til Skotland i August. Jeg svæver mellem et fair isle mønster eller et aranmønster.

Denne gang bar jeg min brudekjole, en smuk sag med et lille slæb, jeg stoppede op i lommen under cikelturen Odense rundt.

Hvis du selv ønsker at deltage, så har Odense Tweed Ride en Facebook-side, som du finder lige HER.

6 kommentarer:

dqpage sagde ...

Det var da en utrolig sjov idé med det tweed ride
- og så til et godt formål.
I må have været et skønt syn da I sådan defilerede gennem Odense :o)
mange hilsener
Mona

Lis sagde ...

Det må have været en kæmpe oplevelse at se jer komme cykelende rundt i Odense.
Flot at i fik så mange penge samlet ind til Red barnet.

Kh. Lis

L sagde ...

Hvor er det sjovt at se og hvor ser alle flotte ud. Som forhenværende odenseaner undrer det mig at jeg aldrig har hørt om det. Men dejligt at Odense kan overraske så positivt ;-)

Anonym sagde ...

Sikke en god dag det ser ud til at have været.
Meeeen ville nu gerne have set et billede af fotografen :)

Irene sagde ...

Sikke da en skøn og sjov idé!
Hvor ser I godt ud allesammen:-)

Fuglemamma sagde ...

Tilslutter meg Estermarie. Jeg lette forgjeves gjennom Flickr etter et bilde av deg syklende i brudekjolen, det høres jo fantastisk ut.