Arbejde, når det er sjovt

Jeg er stadig i fuld gang med vesten. Den er stadig sjov at strikke - og jeg føler mig så dygtig hver gang jeg laver en snoning uden snoningspind.

Mønsteret er flot - hvis jeg skal lade være med at være beskeden, så er det ret flot. Jeg synes der er en god balance og så har jeg valgt at strikke dobbelt perlestrik på ryggen, hvilket giver en lille pause i mønsteret. Jeg er helt holdt op med at se på diagrammet - jeg finder mønsteret ret intuitivt, men det er måske også fordi jeg allerede har strikket en ret stor strikkeprøve.

Jeg troede jeg skulle til at lukke af til ærmegab, men efter en prøvning på Flotte Søren (ja, det bliver han kaldt!), måtte jeg sande at der mangler små 10 cm mere inden der sker noget nyt og sjovt. Heldigvis passer den rigtig godt i bredden (det skulle den sørme også gerne, eftersom jeg har alle mål på Hr. Flot).

Ålen har malet terrassen. Jeg fik lov til at bestemme farven - I kan selv se hvilken, jeg valgte. Det er blevet meget vellykket og jeg har  planer om at siderne også skal males i samme blå - den er Ålen dog ikke med på...

Jeg har også flere planer. En plan om herrestrik - en lille kollektion med hue, vanter, tørklæde og vest. Jeg har plan om at F. Søren også skal være model, men det har jeg ikke spurgt ham om endnu, så shyy.

Så er der planen om en efterårs-mini-bog, men det er stadig lidt hemmeligt, så det vil jeg ikke uddybe yderligere.

Men hele hovedet er fuld af idéer. Alle sammen om strik, hækling og hvadvedjeg. Jeg har så mange skitser liggende, men kan ikke rigtig komme videre på dem før jeg har et mere konkret mål. Jeg har fået et par nøgler hjem fra Strikkebogen.dk til strikkeprøver og jeg har da også leget med garnet. Men først de her herrestriksager. Jeg vil så gerne have taget fotografier inden efteråret og der er så mange ting, der skal ske hen over sommeren.

Og stort TAK til den gode modtagelse I har givet de nye farver. Jeg skal på posthuset i eftermiddag, hvis du vil have noget med, så tag et kig på Garnsiden lige HER!

Ingen kommentarer: