Hvad skete der med kreativiteten?

Ja, vi er jo midt i det her Limbo, hvor vi er gået fra hinanden, men stadig bor sammen. Det går - vi gør os umage og det klarer vi.

Jeg har været i flere faser:
  • Gå i byen til klokken kvalme. Om onsdagen. Og mandagen.
  • Hørt Aerosmith - de samme sange, jeg har hørt hver gang Livet gør ondt siden jeg var teen. Har sunget med og grædt.  Og grædt. Med snot og det hele.
  • Drukket spandevis af kaffe hos veninde, der tålmodigt har lyttet, krammet og lyttet. Og en gang i mellem smidt et kærligt "nu tager du dig sgu sammen, Julia!" ind mellem mine tudeture. Det er nok det, der har hjulpet mest. Tak Snut - du er en skat!
  • Været total paralyseret over hvor praktisk og besværligt, det er at blive skilt. Der er mange papirer og instanser, der skal gå op i en højere enhed.
  • Fandt en lejlighed, men måtte give afkald på den. Har fundet en ny, som jeg kommer til at elske at bo i. Tæt på C og Ivalos skole.
  • Gået ture i regnen og haft selvmedlidenhed - og glemt at spise - og når jeg endelig har spist, har det været usundt. Alligevel er der røget yderligere 3 kilo.
Og lige pludselig - så lysner det. Efter det ser ud til at den nye, lækre lejlighed bliver min, kan jeg se ud over min egen næsetip. Jovist - C og jeg er stadig venner - vi får hverdagen til at fungere i dette mærkelige Limbo, men vi trænger til at komme videre. Videre med den nye hverdag og videre med Livet.
I stedet ser listen nu således ud:
  • Pakker. Har flyttekasser over alt. Alt mit elskede garn er i poser, kasser - mine strikkebøger ligeså.
  • Hører igen glad musik. Kan høre Aerosmith uden at hulke - synger i stedet med og nyder.
  • Alt papirarbejde kan klares - det er bare at tage det fra en ende af. Der er overskud til at organisere.
  • Kan være sammen med veninde uden at tale skilsmisse. hele. tiden. Har endda overskud til at lytte til hendes historier og oplevelser.
  • Genfundet glæden ved sund mad. Vil helst ikke tabe mig mere.
Jeg har faktisk strikket! En enkelt lille halsvarmer. Jeg har ikke haft lyst til at strikke - og når jeg alligevel har slået masker op til noget, er det endt i fnidder og så har jeg pillet op.

Men nu begynder idéerne lige så stille at komme tilbage - lysten. Et fikst hulmønster - endda med mønster på både ret- og vrangside  - det skal nok blive godt.

Hej Verden, jeg er klar til dig igen.

14 kommentarer:

Sylvia sagde ...

Hei Julia
Det var leit å høre at dere skilles, men det heter jo: Så går livet videre........ Og det gjør det, jo!
Har 2 venninner som også har blitt skilt det siste år. Og etter at alt har roet seg, sier de at det lysner i enden av tunellen. Det tar bare litt tid.
Om et år, kan du tenke tilbake på nå, og se hvilke forandringer det har gjort med livet ditt. Og for de fleste, er det gode forandringer. Lykke til.
(det høres spennende ut med den leiligheten......):)

Anonym sagde ...

Godt at du er kommet op til overfladen igen, men det er jo altid turbulent, når så store ting i livet sker. Det er jo helt naturligt at græde snot og være meget ked af det, når en så stor og følelsesmæssig ting sker, og det er en proces man bare skal igennem, selvom det er meget svært, men som jeg læser er du vendt tilbage igen med godt humør og kreativitet, og det er bare skønt, at du igen har mod på livet og strikkeriet igen. God vind fremover. Jeanne

TrineØC sagde ...

Hvor er der rart at høre fra dig igen, har sådan tænkt på dig. Vh Trine.

TrineØC sagde ...

Hvor er der rart at høre fra dig igen, har sådan tænkt på dig. Vh Trine.

marion sagde ...

dejligt at høre har tænkt på hvordan du mon havde det... Og skide skønt at du bare skriver det som det er. Tit har man jo en eller anden opfattelse af at alle andre altid bare har det skide fantastisk godt og det bare er en selv men dejligt at høre, at du er ved at være klar til verdenen igen :-)
Held og lykke med dit nye liv :-)

Charlotte kaae sagde ...

KRAM - Kom over en weekend hvis du trænger til et pusterum :-)

dqpage sagde ...

Godt at kunne se fremad igen :o)
hilsen Mona

Anonym sagde ...

Puh.. En stor kram til dig :-)
Kh Tonje

IF Stjernen sagde ...

Godt at høre fra dig. Jeg har tænkt meget på dig.

Pernille sagde ...

Uanset enighed og alt muligt andet, er det altid svært.
Svært at finde rundt i alt det nye. Nye tilgange, nye muligheder og nye tanker.

Jeg tror man skal igennem alle faserne.
Dejligt du er kommet til de glade af dem :)

Berit sagde ...

Hvor er det dejligt at hører fra dig igen ;-) Har næsten været inde på din blog hver evig eneste dag, bare for at se om der var et lille livstegn fra dig..Meeennn nu er det dejligt, at du har genfundet livsglæden igen!! Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke fremover ;-)

Monsar sagde ...

Dejligt med livsglade indlæg igen :)

Mvh

Karin b sagde ...

Godt at du er ovre det værste :)

Venligst Karin fraMooreCredit

Jenny sagde ...

Hej Julia. Det er godt at høre, at det hele er på vej op igen. Skilsmisse er det værste og det skal være hårdt! :) Held og lykke på din vej opad! :)