Røg i badeværelset

... var der i mandags. Ålen korrigerer mig: "Kraftig, hvid røg!" Familien var taget ud i Ålerusen, men manden tog lidt tidligere hjem. Vaskemaskinen var brændt sammen og vi er meget taknemmelige for der ikke gik ild i hele vores lejlighed. Og vi er taknemmelige for at HFI´et virkede.
For jeg holder jo strik-in d. 14. April, og vil meget gerne have en lejlighed at holde det i. :-D

Ålen tog hjem mens Mor-Åle og Mini-Ålen blev ude i Ålerusen, da stilheden og solens stråler lokkede mere end fjernsyn og internet. Eneste musik i vores ører var en lille fugl der tvittede forårsmelodier for os. Inden Ålen gik hjem fik jeg dog dette skønne billede af min lille familie:



Så endelig får vi en ny (og forhåbentlig A-mærket) vaskemaskine som vasker rent.

Jeg var til strik-in hos Britta i dag - 7,5 kilometer fra hvor vi bor - og det var sjovt, hyggeligt og spændende. Dovendyret Julia blev kørt derud og tog Det Grå Lyn hjem i det gode vejr. (Det gik nedaf det meste af vejen...) Med vinden i håret, sol på kinderne og fart på Det Grå Lyn gennem Odense var jeg blæst godt igennem og turen gik derefter ud med dosmersedlen i hånden. Der en slags tilfredsfølelse ved at se et køleskab fyldt med mad, fyldt med grøntsager.


Jeg fik hilst på Rasmus og Emil og en flok jeg allerede har glemt navnene på. *rødme-smiley* Men håber de alle kommer d. 14. så jeg kan lære deres navne påny. *G* Fik lune boller med saltkød, fik strikket på Tutti og fik fingrene i en hæklenål af den gode slags. Jeg fik grinet, snakket, strikket og atter grinet. Ren hygge. Eneste jeg ikke fik gjort var at give Rasmus et kæmpe muttes på de røde kinder. Det må jeg gøre næste gang!

Tutti-huen er færdig. Den er smuk, den er pink og orange, den er tuttet med bobler og den klæder Ivalo godt. Lige stor nok, men det varer ikke længe før den kan passes. Glæder mig jo nærmest til efteråret, så hun kan få den på!


Trøjen er godt begyndt og jeg har fået lavet 2 mønster rækker med bomber. Hvor er det nemt og ligetil med denne opskrift - og hurtigt strikket da det er en lille 2 års størrelse. Det er ikke sidste gang jeg strikker noget til Ivalo i Hanne Falkenbergs design. Opskriften er skrevet så selv en nybegynder som jeg kan forstå.

Med humøret i toppen vil jeg nu kaste mig udi Tutti - den drager mig.

10 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvor er den hue altså smuk - lækkert design og skønne farver. Du har helt ret: HF opskrifter er fantastisk velskrevne.
:-) Britt

Britta sagde ...

Puh ha. Godt at hytten ikke futtede af. De ser ud til at have det rigtig dejligt sammen, dine to fotomodeller. Skøøønt billede. Jeg ville også gerne have været med hos Britta (Storm) i dag, men der var kaldt til et vigtigt møde på skolen i forbindelse med vores store knægt, der har det temmelig svært i skolen. Så ingen strik-in til mig i dag.
Hilsen Britta T.

Unknown sagde ...

Hvor er Tutti-huen dog smuk. Den passer lige til smukke lille Ivalo.
Kh jane

Tina sagde ...

NØJ hvor var i heldige!!!! Pueha! :)
Hold op hvor blev tutti'en flot!!! :)

Pia sagde ...

Den er skøn denne tutti! Også farverne ;-)) Den bliver hun rigtig lækker i, Ivalo.

Godt det ikke gik værre med opvaskeren.

Eeeeelsker strik in´s, men har desværre ikke bil, så jeg kommer ikke vildt omkring.

Knus Pia C

Julia Zahle sagde ...

Britta - så må du komme ofg besøge mig næste gang. :)

Jane - mange tak, tror det kunne være sjovt at lave en i voksenstørrelse også... sådan bare for sjov. *G*

Tina - ja, føler os også meget heldige, godt vi ikke var med da han opdagede det, tænk hvis røgen var giftig...?!

Pia - vi har heller ikke bil - dog er Svigerfar meget villig til at hjælpe os og låne os bilen når vi har brug for det. Men så er jeg afhængig af at Christian kører, da jeg ikke har kørekort. Ellers må jeg jo tage offentlig transport... selvom jeg synes det er så besværligt...!

Julia Zahle sagde ...

Britt - ja, det er dejligt der også findes lækre designs med letlæselige og forståelige opskrifter. Jeg har prøvet at læse lækre bluser osv, der ikke var gode at læse, hvor man skulle gætte sig frem eller hvor diagrammet var elendigt tegnet.

Tina sagde ...

Jaah for hulen... så langt havde jeg slet ikke tænkt!!!
Men jeg ved hvordan det kan se ud efter sådan noget. Mine forældre havde engang sådan en lidt utæt, kold afdeling, mellem stuehus og værksted. Der stod vaskemaskine og tørretumbler. EN dag de ikke var hjemme brændte vaskemaskinen (og den var ikke engang startet... kun sat til strøm). Heldigvis brændte det ud uden at brede sig til resten af huset, eller til deres museeum med masser af uerstattelige genstande. Men et bryggers og alt hvad der var derinde var helt smeltet :( Sikke et chok det var! Så nu slukker min mor ALT på kontakten når hun går hjemmefra ;)

Anonym sagde ...

Skønt hue i vidunder skønne farver! k.h. Mette

Julia Zahle sagde ...

Tina - det er dælme uhyggeligt at en sådan maskine kan varme SÅ meget op i et rum! Pyha, jeg kommer sådan til at tænke i vores ting og sager, og så bliver jeg flov, for der er reelt ikke ret mange af vores ting der betyder noget.

Straks noget andet når det gælder museum - hvad for et museum er det dine foræller har?

Mette - mange tak - Hanne Falkenberg har mindet mig om farverne orange og pink - og at de passer PERFEKT sammen! Hvilket de iøvrigt også vidste i 70´erne. Jeg har sybøger fra 70 ´erne liggende i min reol - samler mod til at prøve.