En hæklet sag

Det vælter frem med hæklede sager i blogland for tiden - måske det hæklevenlige sommervejr, der får folk til at finde hæklenålen frem? Jeg er fjollet med at hækle - men det kommer i bølger. Jeg elsker det er så nemt - der er trods alt kun een maske at holde styr på ad gangen... *G*

Jeg holder ½ times pause fra eksamen lige nu. Et lille frikvarter til at surfe på nettet før tankerne igen går på Historieskrivningens Historie (Videnskabsteori). (Nogen vil kalde dette en overspringshandling, men det ER virkelig bare en lille pause...!)

Opskiften er med udgangspunkt i den hæklede trøje fra Filcolana - jeg har hæklet en række indtagninger i halsen, da den virkede så åben, og lidt udtagninger i siderne for at gøre den mere A-formet - det er så pænt, synes jeg. Desuden har jeg lavet korte ærmer - tror det kommer til at se sødt ud med en langærmet body indenunder. Jeg har hæklet efter den mindste opskift, men på 3 mm. hæklenål - så mon ikke den kommer til passe mere end kun den første uge? Vi får at se - det kan jo være jeg føder en kæmpe 4 kilos basse-baby... *G*

Garnet er silke/lin fra BC-garn - en drøm at hækle med, superblødt samtidig med det ser en smule rustiskt ud. Knapperne er fra min mor - hun gav mig jeg-ved-ikke-hvor-mange knapper for et par år siden.



5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Den hæklesag er virkelig god. Du får da godt nok lavet en del nu her. Er det "nu-er-det-ved-at-være-oppe-over" rastløsheden der er aktiveret *SMIL*?.
Jeg fik også produceret en del lige op til Williams ankomst. Man får så meget energi den sidste tid - jeg gør i hvert fald. Ellers er det fordi man ved man ikke får lavet en disse den første tid efter ankomsten *SMIL*.

Tine sagde ...

Hvor er den sød.
Den skal den næst ankomne nok få stor glæde af.
God ide, med at lave korte ærmer.
Også hvis denne sommervarme bliver ved :-)

HANNE sagde ...

Den er blevet sød og retro på den gode måde :)

Mette sagde ...

Hov, den er jeg også ved at hækle - også inspireret af Liselotte, og jeg laver en kjole. Er lidt misundelig på dit lækre garnvalg - den er blevet superfin.

Og er vild med dit nye selvportræt! :-)

Irene sagde ...

Yndig! Det er altså ærgerligt at jeg ikke kan hækle.