Endnu en hurtig lille sag...

Også denne gang til Ellen - det er bare så let og så småt at det ingen tid tager. Og så på pind nummer 4! Opskriften er fra Sødt og Blødt - 1 opskrift - fire sweatre - hedder den. Jeg har dog selv fundet en snoning, der ikke var så svær (og som havde en bedre forklaring) og puttet den ind i stedet. Det var nemt nok. Dette er min første snoning, der er blevet til noget - de andre har jeg opgivet - min tålmodighed rækker ikke langt til al den fumlen, der kommer med begynder-snonings-strikker som jeg. Opskiften fortæller mig at det er størrelse ½ år, men den ser da en anelse stor ud, synes jeg. Ikke at det gør noget - og jeg har trods alt ikke gidet at lave en strikkeprøve. I stedet for at strikke rundt i halsen har jeg syet en lille rød trense og syet en rød knap i. Det giver lige det der "feminine" præg på en ellers ret drenget, brun sweater og så er jeg sikker på den kan gå over hovedet på Ellen når den tid kommer.

Garnet er Soon fra Hjertegarn (mener jeg) som er en bomuld/acryl blanding og jeg er ret sikker på jeg kun har brugt 4 nøgler. Det er lige et strikketøj for mig - jeg er både rastløs og har en voldsom kriblende trang til at lave noget hele tiden, men det må ikke være for svært eller for stort. (De store, lige for tiden trælse, projekter har jeg nok af liggende, men jeg gider ikke strikke på dem....)

Se projektet HER i mit Ravely-album.

5 kommentarer:

Kludemutter sagde ...

Ellen bliver da vist en forkælet lille dame. Fine ting du laver til dine børn.

Jane sagde ...

Superflot trøje til Ellen. Babystrik er nu så dejligt overskueligt.

Anonym sagde ...

Ellen bliver bare den flotteste baby i hele O`nse og omegn... hilsner fra Ærø

Karen S, Lykkefanten sagde ...

den er da godt nok rigtig, rigtig skøn. Jeg synes faktisk også at din snoning passer bedre til trøjen!

Kh Karen S

Anonym sagde ...

Skøn sag, Julia! Og fin detalje med den røde knap.
KH Britt