Confection l

Den eneste grund til det ser ud som om jeg får lavet så meget, er fordi det er små hurtige projekter på store pinde, jeg laver. Og så er jeg blevet hurtigere med mine pinde. Og et par timer om dagen er længe nok til jeg får produceret noget. Ja, jeg nyder de her dage indtil semesteret starter igen - da er jeg ret så sikker på jeg ikke får lavet ret meget. Hele 3 fag skal jeg have og skal derfor være ude på Uni 4 dage om ugen.

Sandt at sige, så glæder jeg mig helt vildt til at komme igang igen. Ikke kun med at læse, men også til at se mine studie-kammerater igen. Det må man vidst ikke sige, når ens baby kun er 8 uger gammel, men det gør jeg altså.

Nå - så til denne lille sjælevarmer. Jeg lavede en strikkeprøve til Ravelympics (som ikke passede) og kunne slet ikke finde ud af at holde op med at strikke igen. Det blev til denne lille sag. Godt jeg har mere af det garn, så der er stadig mere end nok til endnu en under Ravelympiaden.

Som skrevet, jeg får hurtigt strikket nogen masker på pind 5 og denne sag tog ikke mere tid end det der svarer til Ellens middagslur at strikke. Garnet hedder Patagonia Nature Cotton og var skønt at strikke med. Farverne i garnet alene var 75% af fornøjelsen. Hvis du også har lyst til at prøve det af, så kontakt Käthe for mere info.

Min strikkefasthed var helt hen i vejret, men tænkte at det nok skulle gå eftersom Ivalo altid ville kunne passe den, hvis den blev for stor og at den var nem at gøre større, da den er strikket oppe fra og ned. Og den endte med at være en Ivalo-sag, som I kan se.

Dette var et ægte "one skein project", da jeg brugte lige under et nøgle - lige under 100 gram.

Se projektet HER i Ravelry. Og HER er et direkte link til opskriften.

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Nej, hvor er hun sød :-)

Jette sagde ...

Skøn fotomodel, hun kan bare det der :)

Marlene T. sagde ...

Sød sjælevarmer - sikke en profil hun har! (og strikket er også fint! :-))

Anonym sagde ...

sødt og hurtigt, det kan vi li'. En middagslurstidstrik - meget mere af det tak.

Julia Zahle sagde ...

Ja, hun er en lille modella, den kære Ivalo. Men er I klar over hvor mange billeder jeg måtte tage før der kom dette? I alle mulige og umulige stillinger og en Ivalo der ikke vil sidde stille i mere end et nano-sekund og laver grimasser der ikke rigtig passer.

Når jeg så kommer til at grine, vil hun slet ikke holde op med at hoppe rundt. "Sid stille i bare 3 sekunder, aå får du 1 frugtstang - nej, 2!!"

Dette var det billede, der var mest skarpt.

Og Anne - søg på Ravelry - pattern browseren er skide god til at finde de der opskrifter.

Anonym sagde ...

Ja, den er virkelig sød den sjælevarmer. Det er skønt at strikke til børn, som du selv nævnte - man bliver så hurtigt færdig...

Wolfgang sagde ...

Thank you for knitting my pattern; it looks beautiful in that yarn and I like the short sleeves.