Kattekonge

Ivalo blev kattekonge. Hun måtte vælge en til at være kattedronning, "Det var Clara-ven, jeg valgte" - og så kunne hun vise sin krone frem, som i virkeligheden er mest spændende når Ellen gerne vil lege med den.

Til gengæld fik hun et flot lamineret billede med hjem af Pottekammeret (hendes stue) og stolt proklamerede "Det er alle mine venner!". Dejligt!

Aftensmaden består af ovnbagte kartofler, vendt i frisk-revet parmesanost og tandoori-krydderi. Og nogen bøffer. Og en klat salat. Det skal være nemt om mandagen, for Ålen motionerer og kommer først sent hjem og spiser sammen med os.

Ellen er ved at molestrere en bog og Ivalo fjoller rundt som kun en 2½ årig kan fjolle rundt. Stille og roligt. Måske, der bliver plads til en pind på strikketøjet...? Tror det ikke - men måske...

3 kommentarer:

Sascha sagde ...

suk hvor lyder det altså hyggeligt.. :)

Nette sagde ...

Tillykke med titlen til barnet. :-)
Mandag er også en hektisk dag her. Som regel forsøger jeg at passe det ind med rester fra weekendens middagsbord.
Jeg kan stadig fryde mig, når min den yngste kommer og fortæller om "sine venner". Det varmer så dejligt, at de føler dette tilhørsforhold, ofte selvom de ikke er tætte venner med dem alle. Den samme varme mærkede jeg, da jeg læste det her hos dig. :-)

Anonym sagde ...

det er en dejlig mandag... Og sejt med overskæg, forresten! KH J