Tigerdyr og Regnbue

Jeg trænger til en kop kaffe.

Nåede kun at bælle en halv kop - nærmest på vej ud af døren. Og det på trods af jeg var en halv time tidligere oppe end normalt.

Ivalo er Tigerdyr i dag. Jeg stod - tålmodigt - og malede tigerstriber og knurhår på hende - og hun kvitterede med at tørre hele molivitten af på sit ærme. Inden malingen var tør. Nå - vaskevaske og forfra. Jeg smilte stadig.

Så fik hun malet de kæreste tigerstriber på igen og jeg vendte mig om for at tørre mine hænder af i et håndklæde. Dette startede så en flod af små tiger-tårer ned af Tigerdyrs buttede kinder og nu havde Tigerdyr lodrette striber ned af de før så tiger-dyrs-agtige tiger-striber. Jeg tørrede hende - med et smil - og tænkte at jeg hun da også sagtens kunne være en lille halv-sløret Tigerdyr og fik Tigerdyrs-dragten på hende.

Den ville hun så have af henne i Vuggestuen. Så nu er hun klædt ud som Ivalo - med underlig ansigtsmaling i hovedet. Festligt.

Afleverede begge unger til Gokken og der stak begge i et hyl og Ålen og jeg kunne tage afsted på en ikke så rar måde. Jeg hader at gå fra min grædende Tigerdyr og Regnbue. (Ja, Ellen fik bare den der regnbue-Molo-dragt på - og vupti - så er hun jo klædt ud som Regnbue. Festligt.)

Jeg sidder ude på Uni og har forberedt det aller sidste til forlæsning om 20 minutter. Har flere timer senere i dag, så jeg er først hjemme 16.30 i eftermiddag. Mormor henter Tigerdyr og Regnbue tidligt - det er så dejligt.

Billeder...? Ingen. Jeg er ved rygtykket på Kingscot og har desuden slået op til en hue. Det er ikke særlig spændende, men der har heller ikke været meget strik på det sidste. Og det strik, jeg har lavet, er pillet op igen. Også festligt. Prøver at overbevise mig selv om at det bare er dobbelt så meget glæde i garnet, når det skal pilles op, men det er ikke helt lykkedes mig 100 %.

Nå, forelæsning. Skal have gang i computer og det hele, så vil gerne være i god tid.

Hav en dejlig dag alle sammen!

Ingen kommentarer: