Sygdoms-strik

Nogen dage kræver strik, der ikke kræver meget af hjernecellerne. I mit tilfælde har det været hjerneceller, der var trætte og ikke orkede at skulle tælle til mere end 4. 1 - 2 - 3 - 4 - maske over og forfra igen.

Ellen er ved at gro 6! tænder ud gennem sine ømme, hævede gummer. 6! tænder. På een gang. Hun er sgu sej, min Ellen - for hun er ovenpå igen og jeg kan igen kende mit lille madøre, der spiser gode, store portioner og igen sover så stabilt, som man kun kan håbe på af en baby på hendes alder.

Mønsteret har jeg snuppet fra MasonDixons første bog - om det er det samme antal masker og mønsterrapport, ved jeg ikke. Men det var mit udgangspunkt. Egentlig er det fjollet at lave en opskift på det, for det er i virkeligheden bare en rapport på 5 masker, hvor man "slipper" den 5. maske og 2 kantmasker i hver side. Det var i hvert fald, hvad denne lille klud er lavet af.

Ingen kommentarer: