Alt i een post

Det kræver en vis koncentration at gynge - men hun klarer det. Hun vil selv - hopper selv op på gyngen og får den igang til hun gynger så højt at det ser en smule vildt i mine mor-øjne. Men hun er stolt - meget stolt. Og det er jeg jo også. Læg i øvrigt mærke til hjemmestrik - den strikkede jeg mens jeg ventede hende; og hun kan først passe den nu. *G*

Lidt gave-strik til een af gokkerne fra Ivalos stue i Vuggestuen. Bare fordi de er to dejlige kvinder. De skal have et tak. Og det kan vel ikke siges ret bedre end med lidt strik. Mønsteret er her: Ravlink - garnet er Patagonia fra lageret og det lægger sig dejlig tungt og blødt om halsen. Nåja - og så er det pædagog-farvet: lilla. Skønt, håndfarvet, håndstrikket; perfekt.

Jeg får spundet en smule - i gennemsnit et par minutter om dagen, tror jeg. Langsomt, men sikkert. Fibrene er stadig vanvittige lækre - både farven, men også det at arbejde med dem.

Og her er så et af mine mange projekter - noget vendestriks-noget og noget hulmønster-noget i en skøn lilla blanding. Kunne ikke finde nogen eksisterende opskrift, så prøvede mig frem selv; og det er jo sjovt. Især, når det lykkedes - og det tror jeg det her gør.

Til slut et billede af det mislykkede bærestykke. For småt, men stadig pænt. Ålen har ikke gemt det væk (endnu) og jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad det skla bruges til. Har du en idé?

3 kommentarer:

hanne sagde ...

det øverste af en taske ...resten skal være filtet.. måske:)

Gitte/ditogdut sagde ...

Hun er så sød hende Ivalo. Stolt som en pave på den der gynge :-)
Sidder og blir helt sentimental, husker hvordan ungerne råbte; Se mig, se mig...

Dorte sagde ...

Dit lilla-blå vendestriks-projekt ser rigtig flot ud - hvad skal det blive til ?