Endnu et sammensurium

Først denne vante, som jeg aldrig bliver færdig med. 2,5 mm og så et ikke svært, men tidskrævende diagram. Det er ikke hvad jeg får strikket på og nu har den lagt i min kurv i snart et år. Jeg trækker stikket ud, jeg frogger den. Uanset, hvor lækker farven er, uanset hvor feeeed vanten er - uanset hvad, så får jeg den ikke færdig. Ever. Jeg frogger den om lidt. Lige om lidt.

Og så lidt mere farvning. Øverst er der noget silke/uld-blandings-strømpegarn, nederst til venstre er det shetlandsuld og til højre er det BFL. Det er 2. farvning på et bad, hvor jeg farvede noget virkelig mørkt lilla shetlandsuld. Især silke-blandingen er vellykket, synes jeg.

Og så har jeg modtaget 7 bundter Cascade 220 - i denne underskønne farve. 700 gram - og jeg ved ikke helt hvad jeg skal lave af det... nogen forslag?


Og til huen. C.P (som i øvrigt kalder mig "mentor" - helt forkert, synes jeg. Fortjener det ikke) ønsker at lave en hue til sin søster - hun beskrev; og dette er hvad jeg strikkede af prototype. Den er "slouchy", den er tweedet, den er så fandens lækker. Og der er tilmed et lille hulmønster på siden. Jeg drømte om at gå tur gennem skoven til vinter sammen med Ålen og ungerne med denne hue på. Stilet og smart. Men jeg ser doof ud med den på. Lorte-hue. Selv C.P brød sammen i grin, da jeg stolt tog den på efter sidste ende var hæftet. *suk*

Ingen kommentarer: