Om det at farve...

Jeg har fået en henvendelse via mail om mine metoder til at farve garn og fibre, og skulle til at svare netop nu; men jeg kan ikke finde den mail igen, så jeg tænkte jeg lige så godt kunne svare her, hvis andre kunne være interesseret.

Jeg er stadig på forsøgsbasis i farveriet - jeg prøver mig frem - eller måske er ordet famler mere passende.

Jeg har for det første surfet Det Store Internet tyndt for vejledninger - der er et hav af vejledninger på Ravelry, YouTube og Knitty. Det er først og fremmest der, jeg har fundet inspiration og "how to´es".

Jeg har benyttet mig af frugtfarve og lanasyn-farver og fulgt de respektive vejledninger til brugen af disse, kombineret med forskellige teknikker alt efter hvilken effekt jeg ønskede; helfarvning, semi-helfarvning osv.

Det er svært for mig at forklare helt præcist hvad jeg har gjort, men der findes så gode og udførlige forklaringer derude, at jeg vil anbefale dig selv at surfe rundt og finde de forklaringer, du finder overskuelige og gode.

Eneste råd, jeg har er at du skal bare springe ud i det - prøv dig frem! Det er så sjovt!

1 kommentar:

Annette sagde ...

Nu er det prøvet... og det er da absolut ikke sidste gang det gøres. Så inden længe har jeg gang i noget mere.. :-)
Tak for hjælpen