Modella-Ivalo?

Merino/tencel. (Hvad er "tencel" på dansk?) Der er ca. 400 meter og 113 gram. Det var en blandet fornøjelse at spinde disse fibre; meget glat og til tider nærmest ustyrligt. Ikke den bedste spinde-fornøjelse, jeg har haft. Garnet virker stift og dødt, men jeg tror det er tencel-delen. Jeg tror ikke jeg vil købe flere af disse fibre i den nærmeste fremtid.

Her nedenunder ser du Ivalo, der poserer foran kameraet i sin nye top. Det gjorde hun meget ud af og hun forlangte at se samtlige af de billeder, jeg tog af hende, hvortil hun svarede til hvert af dem: "Neeeej, jeg er så fin!!" Hendes selvtillid fejler ikke noget.

Men - toppen. Den har jeg improviseret mig frem til og der kommer flere detaljer om den, når den er tør og når jeg har taget flere billeder.

Og til sidst, men ikke mindst billeder af mit nye garn! Min veninde Johanna, der har tilbragt hele sommeren på Island, tog en pose garn med hjem til mig! Jeg elsker gaver af denne slags! 12 nøgler i alt! Der er nok til en dejlig varm vinter-vest til mig - med rundt bærestykke i flot flerfarve-strik.

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg elsker Álafoss garn og piver stadiog over at lagerudsalget var lukket da vi på Island i Påsken. Ivalo har da al ret til at have selvtiliden i top - hvor er hun kær!

Fru Kahr sagde ...

Hvor er hun fin - det er da klart, at selvtilliden er i top:-)

fisefornemme Pernille sagde ...

Men hun ER jo også fin! Det er godt nok en fin top, jeg glæder mig til de lovede detaljer!

Anne D sagde ...

Her kommer der lidt teknisk: Tencel er et firmanavn for fiberen lyocell som er en cellulose fiber der bliver lavet lidt på samme måde som viscose. Altså noget med at lave en træmasse som bliver spyttet ud i fine lange tråde. Det er altså en "naturlig" fiber som bare er behandlet. Det er desværre ikke paratviden. Jeg har kigget i min: Guide to textile terms. En fin lille bog jeg har fået af min bror der er i tekstilbranchen.

Julia Zahle sagde ...

Hende Ivalo. Hun elsker at stå foran kameraet - hun står bare ikke stille mange nanosekunder ad gangen.... *G*

Anne- tal for forklaringen!! Så jeg kan godt bruge betegnelsen "tencel" på dansk også?

Mette sagde ...

...hvilket minder mig om, at jeg da har lidt Lopi Lett på lager til en trøje og adskillige gram pladegarn fra Istex på lager. Vi er da vist klar til efteråret, ikk'...?!