Red hat ladies and pink hat sisters!

Fibre: Merino/bambus - 60/40
Handlet hos: Perchance to Spin
Farve: "Red hat ladies and pink hat sisters"
Spundet på: Min gamle Ashford Traditional
Teknik: "Short draw" - jeg har brudt fibrene på langs i tilfældig rækkefølge og bare spundet der u´af
Vægt: 172 gram i alt
Løbelængde: Ca. 650 meter
Overordnet spindeoplevelse: God - fibrene er behandlet godt under farvningen og det var dejligt at sidde med. Jeg fik efter "fingering weight" - altså det der svarer til ca. pind 3 mm. Jeg kørte lidt surt farverne, men jeg er glad for jeg holdt ved - for det er lykkedes godt, synes jeg.

Jeg er stadig ikke helt klar på hvad der skal laves af garnet - men det finder jeg vel ud af?

Jeg havde nogle gram tilbage at øve navajo-spinding i - som tænkt, så gjort. Øvelse gør sandelig mester og snart er der overskud til at jeg vil prøve at spinde tyndt, tyndt til et 3-trådet strømpegarn.

3 kommentarer:

Fruen sagde ...

Hej Julia
Hvor er det smukt dit garn. Jeg er selv lige begyndt at spinde for 1½ måned siden og har vist en del at lære endnu. Men det er en skøn beskæftigelse. Godt nytår til dig og dine.
Mange hilsner fra Kis

Julia Zahle sagde ...

Tak Kis!

Det er bare så stort at lave sit eget garn! Nu skal jeg bare blive bedre til at strikke af det... *G*

Jeg har brugt YouTube rigtig meget til at aflure teknikker - gør du også det?

Fruen sagde ...

Hej Julia
Jeg har været inde og kigge lidt, men jeg fik et rigtig godt kompendie omkring spinding, uld osv på det spindekursus jeg deltog i. Jeg har meldt mig ind i spindeforeningen, hvor der også er god hjælp at hente. Jeg er lige gået igang med Aestlight sjalet, som jeg strikker i noget Blue Faced Leichester jeg har spundet.