Blot een af mine svagheder

Jeg kan godt lide at tage et smut forbi de lokale genbrugsbutikker. Vi har mange her i Odense og jeg drages altid mod de broderede duge, de hækl-betrukkede bøjler, det forvaskede sengelinned og blonderne. Alt sammen til nærmest ingen penge. Jeg har mange meter hæklede og kniplede blonder liggende, som jeg elsker at tage frem og kigge på - men det får jeg ikke meget ud af...

Jeg har drømme om luftige kjoler, der går til knæet med megen plads til at være i, om solbrune skuldre og varme fødder i kolde bade.

Jeg får det bare aldrig gjort. Det skal være mit sommerløfte: at få syet en kjole til mig selv med en fin blonde over brystet.

Hvad har du af sommer-håndarbejdsløfter?

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

at jeg i morgen skal købe garn i Århus til Viften af Marianne Isager...farven på garnet er stadig ikke bestemt :-)
Men dit sommerprojekt lyder dejligt :-)

Julia Zahle sagde ...

Den er så flot, Anne - det glæder jeg mig til at se.

Bettina sagde ...

Faktisk det samme som dit - at få syet noget, gerne mindst én kjole til mig selv. For mit vedkommende af enten bl.a. foræret eller genbrugskøbt stof eller omsyning af gemalens aflagte skjorter til tunikaer eller lignende. :o)

Julia Zahle sagde ...

Bettina - jeg er ikke så god til at bruge min symaskine - det er mest på gehør og derfor er det ikke altid det ender godt... Måske jeg skal til at gå mere systematisk til værks...

Hvilke mønstre har du i tankerne?