Hvad skal du lave i efterårsferien? Måske besøge mig?

Jeg plejer ikke at skulle andet end at læse op på pensum i min efterårsferie. Men i år skal jeg arbejde 6 ud af 7 dage i min efterårsferie.
Joh, men selvom det er arbejde, jeg skal udføre, så vil jeg lige nævne at mine arbejdsopgaver blandt andet kommer til at omhandle uld, spinderok, håndten og kartere. Der skal strikkes nøgleringe og armbånd på strikkeliser, flettes armbånd og presses æbler til æblemost, man kan prøve at karte og spinde uld ud over at se udstillingerne på gården.
Jeg vil derfor blive glad, hvis du tager dine unger under armen og med til Mads Lerches Gård i Nyborg. De aktiviteter jeg vil lave, kommer til at rette sig primært mod børn. Skulle du ikke have børn, eller have mulighed for at tage dem med, så kom alligevel. For der er masser at se på!

Mandag og tirsdag klokken 16.00-20.00 vil der være Sorte Skygger over Nyborg - det er her, de der ringånder kommer på besøg. Dette foregår på Nyborg Slot, som ligger en spytklat fra Mads Lerches Gård.

Tirsdag og torsdag klokken 10.00-13.00 vil du få en forsmag på rollespil om svenskerkrigene - om slaget ved Nyborg - også på Nyborg Slot.
Og hvis du undrer dig over hvad jeg skal lave den dag, jeg ikke er på arbejde, så skal jeg såmænd bare møde J. K. Rowling. Og det er om tirsdagen. Jeg går efter et håndtryk og en autograf. Sammen med Ivalo.

4 kommentarer:

Irene sagde ...

Hvis ikke der var så langt ville jeg tage mine børnebørn med. Det lyder spændende og sjovt, de aktiviteter du laver. Og jeg er da stærkt misundelig over, at du skal møde Harry Potters "mor":-)

Frau Putz sagde ...

Ej, hvor ville jeg lige pludselig ønske, at jeg ikke skulle henslæbe min efterårsferie på arbejdet.

Eller også ville jeg ønske, at mit arbejde var mere som dit ;)

Kunne enormt godt tænke mig at lære at spinde... Men er ikke helt sikker på, at jeg har tålmodighed til at vente så længe på et nøgle garn.
Meen... hvis jeg SKULLE spinde alt mit garn selv ville mit garnlager selvfølgelig ikke være helt så omfattende...

Og J.K. Rowling... Hende er jeg da slet, slet ikke misundelig på at du skal møde. Hils!

KH Karina

Louise sagde ...

Hvis det ikke var fordi jeg skal på ferie i Spanien, så ville kigge forbi og besøge dig på museet. Både Nyborg slot og Mads Lerchs gård er fantastiske steder. Er du ved at uddanne dig til museumspædagog/formidler eller hvordan? Jeg er selv museumformidler på Bork Vikingehavn, og vi har levendegørelse og aktiviteter i både ugerne 41, 42 og 43, og jeg nyder at lege med både plantefarvning, garn og nålebinding i mit arbejde.

Håber at du/I bliver velbesøgt.

Julia Zahle sagde ...

Irene - du kommer da bare en anden dag, så!

Karina - vi har også åbent lørdag og søndag, hvis det er en mulighed. :-)

Louise - Jeg har historie som grundfag og litteratur & formidling som tilvalg nu.
Det må være SÅ fedt at få arbejde inden for museumsverdenen - det er lige akkurat, hvad jeg håber jeg en dag også får lov til efter endt uddannelse.

Jeg sender lige en mail til dig omkring plantefravning.

/Julia