Sokkemani?

De formerer sig! Strømperne, forstås. De lyserøde på det øverste billede er stadig på pindene, jeg er lige ved at finde ud med mig selv hvordan skaftet skal se ud. De gule er La Digitessa, som du kan finde på Ravelry HER og hos Yarnissima lige HER. De er smukke, men kræver en del opmærksomhed for mig at strikke, så de får en lille pause i strikkekurven lige nu. Den underligt udseende blå sok er min test-sok, hvor jeg med farver forsøgte at få overblik over de forskellige stadier i tå-op-sokker med kilehæl. Kilehæls-modellen er noget lettere at lave end man lige tror, så hvis du sidder med lysten til at strikke det, er der gode opskifter på Knitty. Du kan også gå ud fra Firestarter, som du finder via Ravelry lige HER.

Her er bedre billeder af de omvendte Hedera, som desværre ser lidt nussede ud. Jeg har dog haft dem på ret meget, siden de blev færdige. Jeg kan især godt lide billedet øverst til venstre, som minder mig om et af den her slags billeder, bare i sokker. Du kan se projektet HER på Ravelry.

De grå er en af de meget sjældne bestillingsopgaver, jeg laver. Faktisk har jeg ikke lovet at strikke dem, så føler jeg nemlig ikke at det er pligtstrik. Modtageren skulle efter sigende have en lille fod, så jeg tænkte at en hæl af forkortede rækker vil passe godt. Jeg har forsøgt at peppe dem op med lidt hulmønster og håber hun kan lide dem. Du kan læse nærmere detaljer på Ravelry lige HER.

3 kommentarer:

Mie sagde ...

Hold da op en masse strømper, der render af dine pinde. Tror mine piger ville ønske jeg blev ramt af den mani.... De plager om strømper - men jeg keder mig bravt med strømpestrikkeri.... tror jeg lurer lidt omkring i dine links - måske der er basis for en mani :-) Dejlig inspiration.. God fredag og weekend

Annette sagde ...

Sjovt med alle dine strømper.. lige et undrende spørgsmål: kan man lave båndhæl når man strikker fra tåen og op?

Iwona Eriksson sagde ...

Jätte fina sockor! :)