Nårh, er det bare mad, der skal til?

Sidder og pis-fryser i min sofa. Har 2 par sokker på (begge de håndstrikkede), undertrøje, underbukser (meget smart, eftersom vi ingen gardiner har i køkkenet og jeg ikke synes jeg vil lægge ud med at flashe alle vores naboer her den første måned vi bor her), trøje og halstørklæde. Og 2 plaid´er. Og alle radiatorer i stueetagen tændt....

Kom så i tanke om jeg ikke har spist morgenmad endnu og at det måske er derfor, jeg har så svært ved at få varmen...? Nu er sushi-resterne fra i går indtaget og endnu en varm kop the lavet. Nu venter jeg bare på varmen kommer. Helst snart, for jeg vil gerne være nogenlunde frisk til at lege med Ellen lidt senere.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

hvad er det for noget te du drikker? Ingefær-te kan anbefales:) Når jeg ikke kan få varmen og føler mig sløj (altså inden jeg bliver forkølet sådan for alvor) laver jeg gerne en te af frisk ingefær, citron - med skal og honning... evt et fed hvidløg (ja jeg ved godt det lyder klamt med hvidløg i, men det er ikke så slemt)... det giver varmen fra tåspidser til hårrødder, og hvis man får det drukket i tide tager det forkølelsen i opløbet:) Man kan jo sagtens lave sådan noget selvom det er "for sent" til at klare forkølelsen - man kan jo evt undlade hvidløget i den forbindelse;) Men citron og ingefær er en god kombi - og ingefæren giver varmen :) Det skal bare skæres i stykker - jo mere ingefæren bliver skåret jo mere saft og kraft afgiver den. Op i en gryde med en liter kogende vand, koges videre i ca 10-15 minutter, eller indtil det smager godt og stærkt... smag til med en skefuld honning eller så og så drik så meget du kan af den, gerne mens den er så varm som muligt... :) som sagt så giver det varmen:)

Hilsen Marie Louise (fra sdu)

Julia Zahle sagde ...

Oh ja, Marie Louise - ingefær te er godt! Men i dag har jeg drukket helt almindelig kamillete. Tak for tippet!

Lisbeth Bula sagde ...

Å, et er et slit å flytte, men også litt fint når man fr hengt opp ting på veggene og "bodd seg inn". Men med forkjølelser på toppen blir det litt heftig vil jeg tro! Og med småbarn i huset kan iallefall jeg underskrive på at jeg fikk alt som var av sykdommer selv mens jeg bysset smågretne og febersyke barn.. I dag skal jeg på Harry Potter og gleder meg til det. Riktignok syntes jeg den syvende boken trakk i langdrag på unødig vis, men likevel skal det bli moro å se filmen. Du satte meg i stemningen! Ha en god dag tross kleenex og av-snytt nese!