Min nye yndlings julepynt:

Vi (jeg) er først ved at få gang i hvad det er for noget julepynt, der skal være i huset. En lille-bitte samling er det lige nu. Men mest af alt, er det den julepynt, som Ivalo laver, jeg elsker. Jeg har placeret røde hjerter, hama-plade-pynt og juledekorationer, dér hvor man ser det mest og denne lille juledame med hjerter, har jeg placeret ved håndvasken i køkkenet. Ivalo har lavet den og har selv skrevet den lille hilsen. Et bevis på at hun nu har tilføjet endnu 3 ord til sit skrive-forråd: til, fra og jul. Mor og Ivalo har hun haft styr på længe nu. Ja, jeg er så stolt af hende, for hun vil så gerne lære!

Der øves lette regneøvelser, hvor hun lægger til og trækker fra med hjælp fra kuglerammen og hun sidder med en øvebog med bogstaver, så længe hendes 4-års tålmodighed og koncentrationsevne rækker.

Og så endnu et aften-billede af vores vinduespynt. Det er hæklede flakoner (købt i Rema1000), som jeg har dyppet i en tynd glasur og derefter puttet på vinduet. Hvis du vil gøre det efter, skal du vide at glasuren ikke må være for tyk og den ikke behøver dryppe - jeg klemte det meste glasur ud inden jeg lagde det må vinduet. Nåja, der ER fyldt med fedtfingre på vores køkkenvinduer. Ellen elsker at sidde ved vinduet og se på biler og fugle og jeg er ikke bleg for at indrømme at jeg ofte sidder sammen med hende og selv er skyld i nogen af fedtfingrene...

Ingen kommentarer: