Semesterstart - endnu en gang


Så begynder rumlen igen. Semesteret er faktisk begyndt lidt - intro-dagene måtte jeg gå glip af fordi Ålen blev opereret. Han er i bedring - trods stadige smerter nu og her. Lidt træls, eftersom han forventede ikke at have nogen... Jeg tog ellers nogen fine, fine billeder af ham med støttestrømper og kjortel, men jeg tror ikke han bli´r så glad for mig, hvis jeg lægger dem ud her. Så I må nøjes med et fint billede af et kig over tagene en tidlig morgen i det københavnske.

Jeg, derimod, har fået farvet en omgang garn mere. Jeg har også fået opdateret mit skema og lavet en fin liste over de bøger, jeg skal have indkøbt. Jeg har en god uge - undervisning 4 dage og 1 hverdag til at lave lektier, skrive kompendier til workshops, farvning af garn og generel strikke-hygge.

Jeg må indrømme at jeg havde vænnet mig til den lange sommerferie. Jeg har nydt tiden, for den har været tiltrængt efter et turbolent forår. Faktisk ville jeg ikke have noget imod at holde et sabbat-år, hvor jeg kunne lave alverdens garn-relaterede ting og sager - men jeg må indrømme at Gydehutten også trækker i mig.


I morgen aften vil jeg være at finde nede på Kulturmaskinens Tekstilværksted, (Tryk "like", så I kan få opdateringer om alle de spændende ting, de går og laver dernede) hvor jeg vil holde et mini-kursus i hæklede firkanter og hexagoner. Jeg har flikket et lille mini-kompendium sammen til jer, der dukker op og jeg vil naturligvis tage hensyn til alle niveauer lige fra begynder til øvede hæklere.

Der er stadig plads på mit Sjals-kursus, der løber af staben d. 29. September - jeg håber sådan det bliver en succes ligesom Strømpestrikningskurset nede hos Yndlings-Tanterne.

5 kommentarer:

Ulla V. sagde ...

Send en stor hilsen til din Åle. Jeg ved alt for godt, hvad han har været igennem den sidste tid. (Med 5 diskusprolapser og 3 operationer HADER jeg de små djævle og deres mange følge symptomer).

Men nu håber jeg, at han får det super godt igen. Heldigvis er det sådan for langt de fleste der bliver opereret. :))

Hvor er det bare dejligt for dig, at du kan undervise og glæde andre med din viden og kunnen indenfor strik og hækling. Jeg har på fornemmelsen at du er en rigtig god læremester. :))

En god dag i morgen til dig og din familie.

Anonym sagde ...

Kære Julia
Glæder mig helt vildt til dit kursus op i en spids og til strømpekurset hos Tanterne, for det kan da kun blive berigende, inspirerende og lærerigt, for jeg tror du er en rigtig god "lærermester", smiler. Sikke nogle skønne farver de to hæklede firkanter er i! Er helt vild med farverne! Er det noget af dit eget garn eller noget du har fra Tanterne? Må absolut eje disse skønne farver, som vil gøre godt i efteråret til et smukt sjal måske eller et par skønne strømper. Kan næste ikke vente til 29. september. Hilsen fra Sydfyn Jeanne

Bettina sagde ...

Tusind tak for en hyggelig aften i maskinen :) Det er bestemt ikke sidste gang jeg havner der, en mandag aften.

Må lige lave lidt reklame for dit lækre garn - det har en vidunderlig gramse factor :D
Glæder mig til at lave et flot sjal af det, om ikke så længe.

Hilsen
Bettina med den ene sok ;)

Julia Zahle sagde ...

Ulla - tak. Der ligger faktisk en pakke til dig på vores trappe, men jeg mangler stadig lige at tilføje lidt ekstra gramsefaktor, før den sendes mod Jylland. Jeg har ikke glemt dig!

Jeanne - det ene garn - det, det fra oldefirkanten - er et restegarn, jeg havde liggende. Jeg kan ikke huske hvad garnet hedder, desværre. Det andet garn - derimod - er et Noro garn, je ghar købt nede ved Yndlings-Tanterne. Jeg kan heller ikke huske hvad det hedder, men hvis du siger til dem, at det er et garn, der har en tynd tråd med, hvor der er enkelte "kokoner" spundet med. Det er et let garn, der er rart at hav epå, men ikke for varmt.

Bettina - Det var bare så rárt at se dig igen - og det er nemlig bare så hyggeligt dernede - god stemning med plads til alle. vi ses på mandag!

Julia Zahle sagde ...

Garnet hedder Noro Furin: http://www.ravelry.com/yarns/library/noro-furin