Årstidsforvirring

Men Solen varmer astfalten, har jeg fundet pigernes sommerkjoler frem igen. Sandalerne blev pakket ud og de lune andefødder er stillet tilbage på reolen nede i kælderen. Jeg har ikke noget imod denne årstidsforvirring. I går, efter forelæningerne, så jeg klynger af studerende på græsplænerne omkring campus og det hele var så hyggeligt og dejligt. Eneste lille aber dabei er at jeg har raget en lille forkølelse til mig, så jeg nyser og snotter hele tiden - men det er jo intet i forhold til lungebetændelse, så jeg er taknemmelig for det ïkke er værre. Dagens hidtil dejligste bonus var, at jeg fik lov at sove længe uden at bede om det - så jeg vågnede op ved 9-tiden og var helt forvirret.

Sjals-workshoppen i torsdags gik SÅ godt! Jeg er jo altid lidt nervøs for om deltagerne får noget ud af sådan en aften - men hjernecellerne arbejdede på højtryk og det var en fornøjelse at overvære den berømte pære klinge op i lys lue hos deltagerne - af hjertet TAK for en god aften.

I dag ringer Tå-op-workshop nr. 2 af nede ved Tanterne - jeg glæder mig! Tanternes smukke lokaler er med til at sætte hygge-faktoren væsentligt op og jeg har allerede mødt 4 af deltagerne i løbet af den sidste uges tid. Dejligt, dejligt. Husk at der også bliver en 3. workshop - så hvis du stadig vil med, så send en mail til Tanterne og kom på venteliste til vi har fastlagt en ny dato.

Ellers er jeg ved at indhente den sidste måneds sygdom - der er en million tekster, der skal læses, mails, der skal besvares og opgaver, der skal sættes i system. Jeg kan godt mærke, jeg er startet på kandidat-uddannelsen - men det er heldigvis spændende emner, jeg har med at gøre. Og jeg har allerede en vag idé til specialet - men der skal lige laves en forskningsoversigt først inden jeg beslutter mig.

Samtidig er det også underligt, at det er lige nu, inspirationen vælter ind over mig - så når jeg har 10 minutters ventetid på uni, strikker jeg på en t-shirt. Når jeg er færdig med aftenens læsning, giver jeg 15 minutter til workshop-idéer og kompendie-skrivning. Det tæller alt sammen - og jeg har stadig tid til at synge lad-som-om-fødselsdagssang for pigerne, efter Ivalo har pyntet hele værelset i anledning af deres lad-som-om-fødselsdag. Ja, jeg fik oven i købet lavet en lille gave, der også blev pakket ind.

Det lyder alt sammen lidt sukkersødt, men det at Solen skinner gør bare hverdagen lidt bedre og lidt sjovere at gi´ sig i kast med.

Ingen kommentarer: