Vendestrik igen!

Jeg er ved at lave en strikkeprøve til et par uldne bukser. Til mig selv.

Jeg skal på en cykeltur sammen med en flok andre skøre tosser, der synes det er sjovt at cykle på gamle cykler og iklæde sig tøj, der antyder man nok nærmere er fra før 1940 end 2012.

Jeg har ikke nogen gammel badedragt. Joh, det har jeg faktisk - min er fra 80´erne, men det er ikke gammelt nok. Så jeg har tænkt mig at strikke mig en ny badedragt i stedet.

Jeg havde tænkt mig at strikke et par bukser og en top - og opskriften til bukserne har jeg fundet i den nye Vendestrik-bog fra Vingefang. Jeg har allerede de to første bøger, som jeg har brugt til at finde inspiration i - men jeg synes den nye bog Vendestrik Bukser fortjener en lige så god modtagelse blandt strikkere.

Jeg har børn i min omgangskreds i aldreren 0 - 12, så der er masser af emner at tage fat om.

Jeg har (selvfølgelig) ikke tænkt mig at følge opskriften helt nøje - min ændring kommer til at være:
  • lidt længere ben
  • der skal strikkes en fin blonde på
  • måske en hulmønsterrække til at kunne trække et fint bånd igennem
Toppen har jeg endnu ikke besluttet mig til endnu. Jeg overvejer at samle masker op langs linningen/kanten på bukserne, men vil også gerne kunne have bukserne på til vinter inden under en nederdel eller en kjole. Måske en fancy løsning med nogen knapper...?

Ingen kommentarer: