Spinde-projekter er der nok af!

Rineke har endnu en gang lånt mig sin drumcarter, så jeg har været i fuld sving (høhø), når jeg har haft en ledig stund her og der. Ideer er der nok af - og een af dem er at spinde til et sæt Fiddlehead-vanter. Planen er 5 farver, gradueret fra en mørk lilla til en lysere pink/lilla. Jeg har kartet lilla, pink og hvid i en skøn og blød blanding til kontrastfarverne og en hvid/turkis til bundfarven. Linningen har jeg endnu ikke beslutte mig for endnu. Fibrene er merino, BFL og silke.

Og så har jeg taget konsekvensen af mit lettere mislykkede farveprojekt. Se ovenfor. Der er enkelte steder, der var en smule filtet og det var ikke sjovt at spinde med. Jeg har ganske enkelt kartet hele lortet sammen i nu luftige lækre batts - smidt lidt glimmer i hist og pist og planen er nu at spinde det hele supertyndt og derefter n-tvinde det hele til strømpegarn.
Til min store fornøjelse, er farverne endt med at blive en smuk gylden farve i lysere og mørkere nuancer - lækkert, lækkert, lækkert.

1 kommentar:

Salix sagde ...

Julia, dine fiddlehead-vanter bliver super flotte.
Lene