Og så sprang jeg lige nogen dage over...


Bring the fortune and life of a past finished project up to the present. Document the current state and use of an object you have knitted or crocheted, whether it is the hat your sister wears to school almost every day, or a pair of socks you wore until they were full of hole. Or maybe that jumper that your did just didn’t like that much…

Jeg strikke denne bluse til Ivalo for ca. 2 år siden. Jeg var stolt, for det var første gang, jeg skulle strikke rundt bærestykke og jeg måtte vidst nok også lige et smut ind forbi Tanterne for at få lidt bekræftelse på jeg ikke havde klokket totalt i det.

HER er det gamle blog-indlæg, som fortæller at jeg ikke havde meget at fortælle om mønsteret. Det var nok fordi der ikke er så meget at fortælle - så vidt jeg husker, er mønsteret nemt at følge og garnet er en klassisk pastel-blå.

Her er så Ellen i trøjen, som hun nu passer perfekt. Jeg tror den krøb lidt, da vi engang kom til at vaske den på 60 grader for dernæst at tørretumble den; og vi har bare vasket og tørretumblet den sammen det andet tøj siden. Den har holdt sig rigtig godt - ikke engang båndet har jeg skiftet ud og jeg får helt lyst til at strikke en ny til Ellen til efteråret.
Mønsteret er helt simpelt, men med skønne detaljer, der gør den lækker - hulrækkerne i rillestrik og 3 bånd!
Og hvis du lyster, så har jeg lagt et lille video-klip med den dejlige Ellen - lige HER.

Og hvis der ikke kommer noget i vejen, blogger jeg lige om lidt om dag 7 strik-hækl-blog-ugen, som handler om GARN.

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Årh, bedårende!

Julia - artiklen er udkommet, og jeg har linket til dig på hverdagsjunkie.dk :-)
Tak fordi du har lyst til at være med!