Aah. Det er en dejlig jul ind til videre. Vi har i dag slappet af - som i hjemme-dag i nattøj krydret med en gåtur og kælketur.

Af gaver har jeg fået en fin lille æske, som Ivalo malede og limede fine perler på. Af Ellen har jeg fået nogen billeder, som hun ganske vidst er overbevist er hendes, men jeg deler gerne.

Vinteren er sandelig kommet over os; og det kan mærkes i det lille hus. Radiatorerne er på fulde hammer og tæpperne i sofaen er flittigt brugt. Pigerne nyder deres julegaver og der bliver leget, tegnet, malet, nusset og øvet stort set hele dagen.

Skoldkopperne falder af Ivalo, mens jeg venter på at Ellen får dem. Og Ellen. Mit eget lille temperementsfulde barn. Hun tog en ordentlig flejner efter sin middagslur i dag, så jeg sendte vore naboer en undskyldende tanke. Den unge kan skrige!

Det var der altså ikke nogen, der fortalte mig, inden jeg fik børn. At de kan få de her flejneture. Dem gad jeg godt have været forberedt på.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Lille pus.