Halskæde

Jeg er ramt af smykke-feberen - altså dem, man selv laver. Faktisk er jeg nok mere ramt af maskemakør-feberen, eftersom jeg blev træt af hele tiden at tabe/miste/smide mine maskemarkører væk.

Jeg har lavet to ender på flere af dem - se dette billede: http://farm6.static.flickr.com/5030/5692433457_51c1f354ac_z.jpg - (af en eller anden underlig grund, kan jeg ikke sædvanligt). På den måde, kan jeg bruge maskemarkøren ved f.eks. strømpestrikning, uden at bøvle med at den falde af pinden hele tiden - jeg sætter den bare i sokken med krogen i stedet for!

Så skulle jeg hurtigt afsted den anden dag - og ville lige have et par markører med - dem satte jeg lige på min halskæde og det synes jeg ligefrem var pænt - så en praktisk løsning, der samtidig er pæn.

Nu har jeg vel ca. 1 million maskemarkører, så jeg kan rutte med dem og tabe dem over hele Odense, hvis jeg lyster...!






5 kommentarer:

Ellen sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Ellen sagde ...

Så tab dem lige i midtbyen, så beder jeg min søn se efter, når han går på gaden. Jeg kunne da godt bruge nogle stykker. God weekend.

Ann sagde ...

Aj, hvor smart, Julia!
Maskemarkør og rækkemarkør i ét!
Det må jeg tænke på næste gang, jeg skal lave nye maskemarkører eller rækkemarkører.
Jeg bruger selv lidt større karabinhager, fordi mine tykke fingre ikke kan greje de små.

Pilar sagde ...

Hi julia and thanks for a lovely knitting meeting. hope to see you next week :)

Hugs

Pilar

Inges uldprogram sagde ...

Hej Julia
Jeg valgte Majacraft Suzie Alpaca'en fordi jeg bedst kan lide det sorte hjul og det at conrods/footmen er af træ. På den almindelige Suzie Pro er hjulet jo grønt, som du sikkert ved, og footmen er af metal.
Alpaca'en laves enten ikke mere, eller kun i begrænset omfang.
Jeg købte min hos www.wollinchen.de der føler jeg mig tryg ved at handle.
Jeg bor i Faaborg, og du er velkommen til et spindebesøg.
Jeg ved ikke om du kender Majacraft Rose. Den har netop fået en opgradering, og er ganske uimodståelig, men jeg er meget meget glad for min Suzie Alpaca.
Glade spindehilsner
Inge