Rockstjerner og prutter

Jeg sad og ville vælge 4 billeder ud. Det var umuligt. Så I får dem alle. Også det fjollede, som næsten er det, som jeg bedst kan lide.

Ivalo er blevet så bevidst som kameraet, at det er svært at tage billeder, hvor hun ikke står med et stift smil og armene helt stive langs kroppen. Det gjorde det selvfølgelig ikke nemmere at holde kameraet, når Ellen susede rundt og sang "i prutten med sutten!". Jeg kan ikke forklare hvor hun fik inspirationen fra.


Midt i det hele bliver Ivalo så alvorlig. Jeg får at vide hun vil have rockstjerne-går, så hun vender hovedet nedaf, rusker op i manken og svinger overkroppen op igen i bedste teen-stil. Hun er min lille rockstjerne, ja hun er.


Så slår Ellen sig på armen og inden jeg eller mormor når hen til hende, puster hun selv på sin arm, mens hun siger "Bare rolig, jeg har pustet" - og drøner videre i sin vanvidskørsel på løbecyklen. Hun havde ikke tid til trøst eller kram.'


Og jeg - jeg vil strikke videre nu. Lige efter en kop varm the og en skål suppe. Underligt på denne varme dag? Næh - jeg har nemlig placeret mig oppe på mit værelse i gennemtræk, hvilket jeg foretrækker frem for 30 graders varme nede i stuen.

Ingen kommentarer: