Det er morgen, og Solen står op! (engang...)


Godmorgen.


Her stod Ålen op meget, meget tidligt. Han skulle en masse vigtige arbejds-ting meget, meget tidligt. Han vækkede Ivalo, som straks vækkede mig og derefter Ellen og så var vi alle klar til dagen kvart over seks. Med tøj på, spist morgenmad, børstet tænder, drukket kaffe (det var dog kun Ålen og jeg) og fordi ungerne ikke vidste klokken var fem over seks, så havde de gudhjælpemig også støvler og jakke på klokken kvart over seks. Jeg sad stadig og vågnede med sammen med min kaffe, så opdagede ikke de var på vej ud i bilen, før jeg mærkede kulden om fødderne.

Overvejede kort at lade dem se tegnefilm til vi skulle gå, men vidste fra tidligere erfaringer, at det ikke fungerer for os, at de ser tegnefilm om morgenen, for ´nogen´ bliver meget, meget sure, når vi så skal afsted.

Så vi fik snakket og hygget lidt i stedet, hvilket er en dejlig, dejlig måde at starte dagen på.

Jeg selv har en million planer for idag. Så mange, at det ikke er fysisk muligt at nå dem alle sammen, men det skal da ikke holde mig fra at forsøge alligevel.



Ingen kommentarer: