Mandagsglæde


Mandag. For nogle er det bare et ord for ugens start. Det er også første arbejdsdag efter weekenden, så der er nogle, der synes mandag er træls.

For mig er mandag lig med Strikkecafé. Dén oppe på Tekstilværkstedet. Det er bare en forlængelse af weekenden, hvor jeg kan tanke op på latter, glæde, garn, strik, hækling. Her er ingen fine fornemmelser, til gengæld bliver man budt velkommen med et smil. Selvom alle deltagere sætter deres positive twist på aftenen, må jeg fremhæve Eva, som er værkstedsmesteren. Hun formår i dén grad at få mig til at føle mig velkommen - og jeg har på fornemmelsen at de andre har det på samme måde.

Det er den perfekte måde at begynde ugen på for mig. Hvis du også synes det kunne blive en perfekt aften for dig, så kom forbi - uanset om du kan strikke eller ej - uanset om du har hækletøj eller gimpenål. Her er plads til alle.

1 kommentar:

Anne Lotte sagde ...

Nå, så fandt jeg svaret på det med strikke cafe :-)
Kan man også lære at strikke der? Bare lidt? For jeg kan kun strikke ligeud ;-)