F*ck regnskoven!

Jeg har ringbind efter ringbind stående, som jeg stort set aldrig kigger i. Nok mest fordi min printer har været i udu i tusind år og at den nye er løbet tør på blæk. Da min printer virkede, lavede jeg altid en papirudgave af opskrifter. Jeg sorterede oven i købet opskrifterne i forskellige ringbind efter kategori. Alting meget smukt og meget dygtigt.

Men så glemte jeg at bruge dem. Mapperne med alle de fine opskrifter, jeg engang skulle strikke op i lækkert garn. De har nu stået og samlet støv i tusind år.

Jeg begyndte at strikke efter eget hoved - det hjalp jo heller ikke på brugen af de (skide) ringbind fyldt med opskrifter til alle slags garner.

Lige nu her til aften fik jeg så lyst til at strikke. På noget nyt, altså. Jeg har gang i to projekter, jeg strikker efter eget hoved - men begge i "lace-tykkelse" kategorien, som kan være en kende anstrængende at strikke i. Det ene mønster er med brombær-mønster, hvilket betyder en frygtelig masse 3 vrang sammen på en lang pind - og det andet er en trøje i oversize med 1x1 rib over det hele. Over. Det. Hele. Begge projekter, man godt kunne trænge en pause fra en gang i mellem.

Så jeg hoppede jeg op på mit hyggelige kontor og fandt dejlig tykt garn frem til et projekt. Der er nok til en trøje, så jeg gik igang med at browse rundt på Ravelry efter en opskrift. Jeg fandt meget hurtigt frem til Ows, som passer perfekt til garnet og jeg gik ind på mit Ravelry-bibliotek efter opskriften - men siden jeg sidst overvejede at strikke den, er den gået over til betalingsopskrift, og den er ikke længere i mit Ravlelry-bibliotek.

"No problem" mumlede jeg og gik ind på Lille-computers strikkebibliotek, som er temmelig omfattende, trods alt - nix - heller ikke her var den. Pokkers. Den ligger derfor på Store-Computer, der ligger til reparation på en anden adresse her i Odense. Ringede til strikke-veninde, jeg ved har strikket den, men ak - hendes gamle computer med dertil hørende Owls-opskrift gik også kold ved døden og har heller ikke længere adgang til de værdifulde bogstaver.

Midt under samtalen kom jeg i tanke om de støvede ringbind. Jeg sprang op på 1. sal, ind på det hyggelige kontor og fandt rette ringbind og bladrede til jeg fandt opskriften!!!

Dette retfærdiggør de mange, mange siders blæk, jeg har brugt i sin tid. Dette er grunden til at det er OK at have 4 ringbind med opskrifter stående til at samle støv og dette er grunden til at jeg må have blæk på min nye printer, så jeg kan fortsætte med at lave papirudgaver af alle mine pdf´er og udrydde endnu en regnskov.

Jeg har slået masker op til min Owls og glæder mig til at tage det med til Ringenes Herre-maraton i morgen. Jeg håber, jeg er færdig når rulleteksterne på sidste film går over lærrredet. Det er på pind 6,5, folkens!

6 kommentarer:

Camilla sagde ...

Ringenes Herre og strik på én gang, det er da det tætteste man kommer himlen her på jorden!

Julia Zahle sagde ...

Fuldstændig korrekt, Camilla.

Anonym sagde ...

Den sweater er bare så flot! Min mor strikkede den til mig for nogle år siden, men jeg har planer om, at jeg også selv skal prøve at strikke den en gang (skal bare lige ha' færdiggjort et par andre projekter, der ligger rundt omkring herhjemme). Go' strikkelyst og go' søndag!

Helle Marqvertsen sagde ...

Hej Julia
Den ugle-trøje er da for skøn, ved du om den er oversat til dansk ?ved du hvor jeg kan købe en evt dansk opskrift ?
Din blod er hyggelig og dejlig læsning. Jeg er ofte inde og se hvad du nu har gang i..
kh Helle

Helle Marqvertsen sagde ...

undskyld stavefejlen ...
Din Blog er hyggelig

Julia Zahle sagde ...

Helle - den ER oversat til dansk - men den version er ikke tilladt længere, da designeren har valgt at gøre det til betalingsopskrift.

Du kan købe opskriften på Ravelry - opskriften er skrevet rigtig godt i et klart sprog, så du kan snildt kaste dig ud i den engelske version.